Üretken düşünmenin kazanılması hayati bir öneme sahiptir. Yaratıcılığın gelişimine elverişli çevreler, çocukların öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirmelerine yardımcı olur ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek, öğrenmeye karşı motivasyonu artırır. Yaratıcılığın ve üretebilmenin önemli olduğunu gösteren diğer neden de uyumla ilgilidir. Sürekli değişen dünyada, çocukların yeni durumlara uyum gösterecek becerilerle donanmaları gerekmektedir. İşte yaratıcı sorun çözme deneyimleri, bireyleri hem geleceğin hızlı değişimlerine uyum göstermeye hem de günlük yaşamın artan gereklerine cevap verecek etkin beceriler geliştirmeye daha iyi hazırlayacaktır. Çocuklara ve gençlere üretken bir şekilde düşünmeyi öğretme kişilik gelişimi açısından da önemlidir. Araştırmalar yaratıcı üretkenlik gösteren bireylerin benlik saygılarının yüksek olduğunu göstermektedir. Yaratıcılık duygusal gelişim açısından da yarar sağlamaktadır, çünkü bireye kendini geliştirme imkânı verir. Yaratıcılığın en önemli özelliği eğitim ile geliştirilebilir olmasıdır. Etkinlikler akıcılık, esneklik, özgünlük ve zenginleştirme (ayrıntılandırma) gibi, yaratıcılığın dört boyutunu geliştirmek üzere düzenlenmektedir.
Yaşam kalitemiz ve ürettiklerimiz tamamen düşünce kalitemize bağlıdır. “Her eylemin atası, düşüncedir.” der Ralph Waldo EMERSON. Edward de BONO ise, bireyde potansiyel olarak bulunan zekâyı arabanın beygir gücüne benzetir. Ona göre motoru güçlü bir araba kötü kullanılabilir, düşünme becerisi de araba kullanma becerisine benzer, öğretilmesi gerekmektedir.
Üretken Düşünme Becerileri Programı’nın düşünme becerileri kısmında “şekilsel” ve “sözel” olmak üzere iki alanda, “Şekillerin Betimlenmesi, Benzerlikler ve Ayrılıklar, Serilemeler, Sınıflamalar, Analojiler” başlıkları altında sürdürülmektedir. Çalışmaların çoğunluğunu kağıt-kalem alıştırmaları oluşturmakla birlikte, manipülatiflerden de yararlanılmaktadır. Bunlar arasında Şekil Blokları, Nitelik Blokları ve Geçmeli Küpler özellikle birinci sınıfta kullanılmakta olup, Tangramlar, Pentominoes vb. gibi materyallerden çeşitli yaş düzeylerinde faydalanılmaktadır.
Okyanus Kolejleri Bahçeşehir, Ataşehir ve Kemerburgaz kampüslerinde bulunan üstün zekâlılar bölümü öğrencilerine yönelik düzenlenen, astronomi ve uzay bilimleri dersi ikinci yarıyıl itibari ile başlatıldı.
Okyanus kolejleri bünyesinde bulunan UBAM ( Uzay Bilimleri Araştırma Merkezi) ve üstün zekâlılar bölüm başkanı Hamit BEKÇİ ile birlikte planlanıp düzenlenen dersler, Astronom Yasemin KARALAR eşliğinde işlenmeye başladı.
Derslerin içerikleri ilkokul 1. 2. 3. ve 4 sınıflara yönelik olarak, Güneş Sistemi, Yıldızlar, Galaksiler, Küresel Astronomi, Astrofizik, Kozmoloji gibi temel astronomi konularının yanı sıra, Uzay Teknolojileri, Uzay Yolculukları ve Uzay Çağı gibi günümüz dünyasında gelişen astronomi konularını da içermektedir.
Teorik derslerin yanı sıra uygulamalarında yapılacağı planlamada, Güneş gözlemi, gece gözlemi ve planetaryum etkinlikleri gibi uygulamalarında yer alacağı belirtildi.
Yakın bir gelecekte içerisinde bulunacağımız “ Uzay Çağı” na adaptasyon süreci için en önemli parametrenin astronomi eğitimi olduğunu vurgulayan UBAM sorumlusu Astronom Abdullah Karalar “ Önümüzdeki on yıl içerisinde temel astronomi eğitimi tüm eğitim kurumlarında verilecektir. Okyanus Kolejleri bu konuda da öncü bir kuruluş olduğunu göstermektedir.” dedi.
Okyanus Kolejleri Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler Bölümü, bireylerin yaşamları boyunca ihtiyaç duyacağı becerilerin başında, sahip oldukları zekâyı kullanma farkındalığı ile uygulamakta olduğu eğitim faaliyetleri içerisinde ‘’Zekâ ve Akıl Oyunları ‘’ dersine de yer vermektedir. Bu eğitim uygulamaları, bölümün bünyesinde barındırdığı ve kazanım odaklı materyallerle sürekli güncellemekte olduğu zekâ ve akıl oyunları laboratuvarlarında uzman eğitimciler eşliğinde sürdürülmektedir.
Yürütülen bu ders sayesinde öğrencilerin, strateji geliştirme, planlama, mantık yürütme-mantıksal bütünleme, görsel-uzamsal düşünme, yaratıcılık, dikkat - konsantrasyon, hafıza ve bellek alanlarında gelişimleri amaçlanmaktadır.
Oynayarak düşünmeyi öğreten zekâ ve akıl oyunları çalışmaları ayrıca ileriyi görme, sabır, rekabet, yenilgiyi hazmetme, merak dürtüsünü harekete geçirme, hızlı düşünme, çözüm üretme, karar verme gibi tutum ve becerilerin gelişmesine imkân tanımaktadır.