Çağdaş eğitimde insan merkezli bir anlayış vardır. Artık toplulukçu eğitim felsefeleri önemini yitirmiştir ve teker teker rafa kalkmaktadır. Psikoloji ve eğitim biliminin dediği gibi, bu dünyada herkesten yalnızca bir tane vardır. Her birimizden; bize benzeyen -bizim anlayışımızda ya da bizim gibi insanlar olsa da- yalnızca bir tane vardır.
Bireyi tanıma bütün çalışma alanlarının başlangıç noktasıdır. Tanıma sürecinde elde edilen bilgiler de çalışmaların kaynak bilgileridir. Bu bilinçle Okyanus Koleji Anaokullarında öğrencimizle ve ailesiyle tanışma sürecine büyük önem verir. Çocuğumuzun gelişimini ve onun sosyal etkileşimini, alışkanlıklarını anlarız.
Her öğrencinin kolaylıkla öğrenebildiği bir yol vardır ve yine her öğrencinin, ne kadar öğrenme güçlüğü çekse de, mutlaka yetenekli olduğu bir beceri alanı vardır. Önemli olan eğitimciler ve aileler olarak, çocukların ilgi ve yeteneklerini dikkatle gözlemleyerek, onların kendilerini güçlü hissettikleri alanları keşfedebilmektir. Anaokulundaki dersliklerimizde; görsel, bedensel, doğa ve müzik zekâsı gibi çoklu zekâ öğretim alanları kullanılmaktadır. Çocuklarımızın bu alanlardaki ilgi ve eğilimlerini bir araç olarak kullanarak, eğitim ve öğretim ortamlarını zevkli hale getirmeyi, dolayısıyla da öğrenme fırsatlarını arttırmayı amaçlıyoruz.
Neler başarabileceğini bilen bir çocuk, hayata daha sıkı tutunur ve kendine güvenmeyi öğrenir. Bizler bu bilinçten yola çıkarak öğrencilerimizi özellikle de branş derslerinde gözlemliyor ve öğretmenlerden bilgi alarak ilgi duydukları ve yetenekli oldukları alanlarda başarılı olabilmeleri için gerekli motivasyonu sağlıyoruz.
Öğrencilerimizin yetenekleri, ilgileri, motivasyonları tanındıktan sonra kendisiyle ortak yönelimleri olan akranlarıyla özel yetenek odalarına alınırlar. Haftalık eğitim programında, 2 ders saati olarak belirlenen saatlerde çocuklarımız, ilgileri yönünde tasarlanmış, eğitim materyalleriyle donatılmış odalarda eğitim alırlar. Ekim ayı boyunca, belirlenen yetenek odalarında zaman geçiren öğrenciler, akranları ile zaman geçirir. Öncelikli amacımız, öğrencinin gelişimsel alanlara göre belirlenmiş oda seçeneklerinde neler yapıldığının kendisinin keşfetmesidir. Kasım ayı geldiğinde, ilgi duyduğu alan ile ilgili seçim yapması istenir. Süreç boyunca sınıf öğretmeni, branş öğretmeni ve psikolog tarafından “Yetenek Odalarında” gözlemlen öğrenciler, kendi seçmiş oldukları odalara yönlendirilirler. Yetenek Odalarımız şunlardır: