Dersin adı; BİLGİSAYAR BİLİMİ
Bilgisayar Bilimi Dersi öğrencilerin,
● Soyut düşünme, mantık, algoritmalar ve veri temsili de dahil olmak üzere bilgisayar biliminin temel kavramlarını anlayıp uygulayabilmesi,
● Problemleri çözebilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini değerlendirip uygulayabilmesi,
● Problemleri bilgi-işlemsel terimler ile de analiz edebilmesi ve problemlerin çözümü için gerekli bilgi ve zihinsel becerileri edinebilmesi,
● Bilgi ve iletişim teknolojilerini sorumlu, yetkin, kendinden emin ve yaratıcı kullanabilmesi hedeflenmeli ve bunun için gerekli bütüncül adımlar atılmasını sağlamaktadır.
BİLGİSAYAR BİLİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN ÖĞRENCİLERE KAZANDIRMAYI HEDEFLEDİĞİ BECERİLER
1. Bilgi-İşlemsel düşünme
2. Eleştirel düşünme
3. Algoritmik düşünme
4. Matematiksel düşünme
5. Yaratıcı düşünme
6. Problem çözme
7. Algoritma tasarlama
8. Yazılım geliştirme
9. Etkili iletişim kurma
10. Karar verme
11. Çıkarımda bulunma
12. İş birliği
13. Analitik düşünme
APPINVENTOR
Appİnventor, sizin pratik bir şekilde android işletim sistemli cep telefonlarına uygulama yapmanızı sağlayan özel bir ara yüzdür. Programlama konusunda bir tecrübesi olmayan kullanıcıların bile sürükle- bırak yöntemiyle kolayca uygulama geliştirebileceği bir programdır. Bu program “Mobil Uygulamalar” adı altında İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde kulüp derslerinde verilmektedir.
VEX ROBOTİK NEDİR?
Genç nesiller ve öğrenciler için STEM öğrenme paradigmasını değiştirmek üzere tasarlanmış bir robotik platformdur. VEX platformu sayesinde öğrenciler, sezgiye dayalı sistemi kullanıp robotları biraya getirerek hayat boyu devam edecek bir merak duygusu ve tutkuya sahip olur ve teknolojiye dayalı sorunları çözen bireyler haline gelirler.
Okyanus Kolejlerinin Lise düzeyindeki kulüp ve yetenek derslerinde Vexrobotics eğitiminin içeriği olarak EDR ve IQ programları uygulanmaktadır
WEB TASARIM
Web tasarımı yeteneği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kapsamında Bilgisayar laboratuvarlarında işlenmektedir. Bu ders öğrencilerin yaş gruplarına göre karma sınıflardan oluşmaktadır.
Dersimiz web sayfalarının niçin kullanıldığı, nasıl yapıldığı, hangi programlarla sayfanın zenginleştirileceği, nasıl internette yayınlanacağı konularında gerekli bilgilendirmeler ve uygulamalar yaparak haftada 2 saat olarak işlenmektedir. Dersimize Lise kademesinden 9.10 ve 11. Sınıflar katılım sağlayabilmektedir. Dersimizin hedefi öğrencinin yılsonunda tasarımda hayal gücünü arttırıp teknik bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Derste kullanılacak programlar aşağıdaki gibidir;
• AdobePhotoshop
• Adobe Flash
• Adobe Dreamweaver
• Çeşitli Menü ve animasyon programları