OSEP, ilkokul ders ve içeriklerinin tümü yeniden gözden geçirilerek öğrencilerin öğrenmelerini en üst seviyeye çıkaracak çalışma ve etkinliklerin eğitim programına dahil edilmesini, kendilerinde var olan potansiyellerin en üst seviyede gelişmesini hedeflemektedir.
Okyanus Kolejleri İlkokullarında; Sürdürülebilir Gelişim’in esas alındığı, Tam Öğrenme Programının işlendiği, öğrencilerin yaşam boyu öğrenmede Aktif Öğreniciler olarak kabul edildiği, Eğitimde Yansıtma eksenli etkinlikleri içeren, Yetenek Temelli bir eğitim programı olan Smart Eğitim Programı uygulanmaktadır.
Okyanus Kolejleri İlkokullarında Sürdürülebilirlik, elde edilen yeteneklerin, bilgi ve beceri birikimlerinin devamlılığı, bu beceriler ile ilgili kullanım alanlarının oluşturulması ve bunları kaybetmeme adına gerekli ortam ve koşulların sağlanması; bu birikimlerin yeni ortamlara ve olası koşullara transfer edilebilmesi için gerekli yapılanma faaliyetlerini içeren etkinlikleri ifade eder.
Gerekli koşullar ve yeterli zaman sağlandığı sürece öğrencilerin elde etmesi gereken tüm kazanımları elde edebileceği tezine dayanan, taksonomisi en basit bilişsel öğrenmeden en derin öğrenmeye doğru 6 seviyeden oluşan (hatırlama, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve oluşturma), Benjamin Bloom tarafından geliştirilen öğrenme modelidir. Okyanus Kolejleri İlkokullarında ders müfredatları Bloom’un Tam Öğrenme (Mastery Learning) öğrenme modeli kullanılarak oluşturulmuştur.
Öğrencinin öğrenme sırasında zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorlandığı bir öğrenme sürecidir. Aktif öğrenme, öğrencilerin öğrenmeyi öğrenerek, kendi yaşamlarını şekillendiren bireyler olmasını amaçlayan, bilginin ezberlenmesinden çok nasıl kullanıldığının öğrenilmesine olanak sağlayan bir yaklaşımdır. Okyanus Kolejleri öğrenme ortamlarında her bir öğrencinin, “Aktif Bir Öğrenici” olarak eğitim öğretim hayatında kendi senaryosunun başrolünü oynaması hedeflenmektedir.
» Öğrenenin bilişsel süreçleri ve öğrenme yeterlilik ve yetersizliklerinin farkına varması için kullanması gereken düşünme yöntemidir.
» Öğrenmenin sürekliliği esastır. Öğretmen Ne – Niçin – Nasıl sorularını sorar.
» Öğrencinin elde ettiği deneyimini sonraki uygulamalarda nasıl kullanabileceğine ilişkin düşünmesi sağlanır.
Okyanus Kolejleri’nde her öğrencinin doğuştan getirdiği potansiyellerin geliştirilmesi neticesinde sanatsal, sportif ve zihinsel yeteneklere sahip olduğu ve bunların geliştirilebileceği ön kabulüne dayalı, kulüp ve yetenek dersleriyle desteklenen eğitim programı uygulanır.
“Her insan” bir takım yetenekler ile doğar. Bu yetenekler, uygun çevresel koşulların desteği ile gelişme fırsatı bulur. Geliştirilmeyen yetenekler sönebilir. İlgi alanları yeteneklerin gelişmesinde etkilidir.