Öğrencilerin gelişim döneminin ve öğrenme hızının en önemli aralığı olan okul öncesi döneminin önemini, bu dönemde öğrencilerin neler yapması ve velilerin bu dönemde öğrencilerine hangi eğitimler vermeleri gerektiğini Okyanus Kolejleri Okul Öncesi Bölüm Başkanı Kader Çevik anlattı.
Sadece Bir Eğitim mi Mutlu Bir Başlangıç mı?
"Okula başlamak, çocuklar ve aileleri için yeni ve heyecan verici bir deneyimdir. Ailesinden farklı bir ortama ilk defa giren çocuklar, okulda deneyimlediklerinin dışında akran grupları ve öğretmenleriyle tanışacaklardır. Çocukların okula başlamadan önceki süreçte kendilerini hazır hissetmeleri ve ebeveynler tarafında okul sürecine hazırlanmaları gerekir. Bunun sonucunda güvenilir ve güler yüzlü bir eğitim kadrosu ve çocuğa sunulmuş bir ortam ile eğitim hayatının ilk başlangıç noktası olan sürece çocuğun 'mutlu olarak başlaması' sağlanmış olur.
Ebeveynlerin seçmiş oldukları okulda çocukları için eğitim adına, öğretim yöntemlerinde ve öğretim programlarında yenilikçi, teknoloji becerilerini geliştiren ve çocukların esnek düşünmesini böylece değişen dünyaya uyum sağlayabilmelerini amaçlayan bir okul hedeflemeleri gerekmektedir. Bu noktada biz de her çocuğumuza sunmuş olduğumuz öğretim programlarıyla, uzman kadro ve eğitim –yaşam alanlarımızla geleceğe hazırlayan mutlu bir eğitim sağlıyoruz. Bizler eğitim sürecinde öğrencilerimize öğrenme yolunda yol arkadaşlığı yapıyoruz."
“Mutlu Başlangıçlar, Mutlu Çocuklar”
" ‘Mutlu başlangıçlar, mutlu çocuklar’ sloganı ile başladığımız eğitim öğretim sürecimizde okul öncesi bölümü olarak bizler; çocukları, problem çözmeyi öğrendikleri, sosyal-duygusal öğrenmenin öncelikli olduğu, öğrencilerin hedef belirleme sürecinin bir parçası olduğu, çocuğu bir bütün olarak gören bir anlayışla eğitiyoruz.
Bu planlama doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla çocuklar için okul deneyimini oyun temeli ile atılmış, verilerin ve kuru bilginin tüketilmesinden çok, yaşamsal becerilerini destekleyen nitelikte müfredat oluşturuyoruz."
"Fastrackids, İlgi Yetenek Odaları ve Zenginleştirilmiş Eğitim"
"Eğitimimiz, erken çocukluk eğitiminde uygulanan farklı kuram ve yaklaşımları içine alan 'Sorgulayıcı Öğrenme' ilkesine dayandırılmıştır.
İlk olarak oyun temeli ile atılan müfredat çalışmalarında çocuğu olduğu noktada kabul ediyoruz. Eğitimimize çocuğun bulunduğu noktadan başlayarak, çocukta var olan yetenekleri açığa çıkaracak, bu yetenekleri ve becerileri geliştirmesine yardımcı olacak yaşamsal becerileri destekleyen etkinlikler sunuyoruz. Bu etkinliklerde; öğrenciye içinden seçebileceği “ilgi ve yetenek merkezleri” uygulamaları ile yeni kişisel öğrenme alanları öneriyoruz. Onları motive eden, ilgi alanlarını ve sahip oldukları becerileri destekleyen ve kucaklayan bir eğitim vermek istiyoruz.
Ayrıca çocuğun bütün duyularını meşgul eden, yüksek kaliteli bir sunum ve öğretme metodolojisi sağlayan Fastacakids eğitimimiz ile Çoklu Zeka Kuramı’na dayandırdığımız “İlgi ve Yetenek Merkezleri” uygulamalarımız ve yabancı dil eğitimimiz ile fark yaratıyoruz."
"Bizim İçin Öğrenmek ve Öğretmek Bir Tutkudur"
“Biz öğrencilerimizin gelecek rehberleri olarak onlarla bu yolu birlikte inşa etmeye tutku ile bağlıyız. Bu yolda uluslararası bir öncü olan FasTracKids® eğitim programı aktif öğrenme ortamını etkinleştirdiğimiz modelimizin önemli parçalarından birini oluşturmakta. 3 yaştan 8 yaşa kadar çocuklar için tasarlanmış programlar kullanan FasTracKids®, eğlenceli ve interaktif bir ortamda, öğrenme sevgisini keşfetme konusunda çocukları cesaretlendirerek eğitimsel bir avantaj sağlıyoruz. FasTracKids®, çocuğun ev ve okul ortamlarına da taşınacak iletişim, yaratıcılık, eleştirel düşünme ve işbirliği becerilerini güçlendirmek için devrim niteliğinde bir teknoloji kullanır.”
“Bilginin Temeline Neden-Sonuç İlişkisiyle Varıyoruz”
“Birçok farklı ülkede kullanılan Fastrackids sisteminde değişen eğitim standartları değil sadece dili oluyor. Biz Fastrackids’de dünyanın dört bir yanında kullanılan evrensel bilgiyi teknoloji ile birlikte öğrencilerimize sunuyoruz. Öğrenci sınıftayken; gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu, ilk alışverişin ve takas kelimesinin nasıl çıktığını, sanat kategorilerinin nasıl geliştiğini, canlıların yaşam süreçleri gibi bilgileri ekranda izlemekle kalmayıp katılımcı olarak derse yön verebiliyor. Sonuç olarak çğrenciler neden-sonuç ilişkisi ile bilginin temeline inerek öğrenmeyi kalıcı hale getiriyorlar.”
"Yabancı Dil Eğitimin Temelleri Bilingual İle Atılıyor"
"İki dili aynı anda edinebilmek küçük yaşta kazanılan bir yetidir. Dil öğreniminde, dili anadil gibi edinebileceğiniz yaşlar, 3 – 7 yaşlarıdır. Bu yaşlarda alınan yabancı dil eğitimi, hem kalıcı hem de kolay öğrenilmesi bakımından daha etkilidir. Bir çocuk yabancı dili ne kadar erken yaşta öğrenirse, algılama ve zihinsel problemlerin çözümünde daha başarılı olabilmektedir.
Okyanus Kolejleri Anaokulu'nda öğrencinin sosyal ve bireysel gelişimini büyük ölçüde destekleyen bir sistem olan Bilingual eğitim sistemi uygulanmaktadır. Bu sistemle çocuklar, yeni dilleri öğrenmeye karşı olumlu tutumlar sergilemeyi, diğer dillere hoşgörülü yaklaşımı öğrenirler. Başka ülke ve kültürlere çabuk adapte olurlar. Çift dillilik, çocuğun bireysel gelişimine de katkı sağlayarak çocukların öz saygılarının gelişimini destekler.
Okyanus Kolejleri Okul Öncesi olarak öğrenme süreçlerimizde eğlence, oyun, merak ve hayal gücü öğrencilerimize her zaman arkadaşlık eder. Bununla birlikte öncesi dönemde, öğrencilerimizi; mutlu, yeteneğine yönelmiş, hayal kurabilen ve evrensel bilgi ile donatılmış bir birey olarak geleceğe hazırlıyoruz. Bizim için gelecekteki başarının ilk adımı 'okul öncesi dönemde' atılır."
Haber | Mehmet KAPAN | |
Editör | Mehmet KAPAN | |
Fotoğraf | Murat AKDEMİR | |
Tarih | 16 Ekim 2015, Cuma 10:47 | |
Okunma | 14.193 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?