Kemerburgaz Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Farklılaştırılmış Eğitimde Paralel Eğitim Programı Modeli Kullanılıyor
Farklılaştırılmış Eğitimde Paralel Eğitim Programı Modeli Kullanılıyor Farklılaştırılmış Eğitimde Paralel Eğitim Programı Modeli Kullanılıyor
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Üstün Zekalılar İlkokulunda Paralel Eğitim Programı Modeli ile Kaplan Kartları Kullanılıyor.

Kemerburgaz Okyanus Koleji Üstün Zekalılar İlkokulu'nda 1-D ve 2-C sınıfları 17 Mart Perşembe günü Prof. Dr. Ümit Davaslıgil liderliğinde, bölüm öğretmenleri tarafından hazırlanmış, farklılaştırılmış eğitim müfredatının içeriklerinden biri olan 'Paralel Eğitim Programı Modeli ve Kaplan Kartları' yöntemi ile 'Canlıların Sınıflandırılması ve Ortak Özellikleri' konusunu öğrenmeye başladı.

Paralel Eğitim Programı Modeli ders içeriğine ilişkin dört paralel yaklaşımı kullanarak dört format aracılığıyla aynı ders veya disiplin kapsamındaki eğitim programı tasarımına yaklaşımlarını gösterir. Dört temel basamağı:

Temel Eğitim Programı, öğrencilerin bilgi, anlayış ve becerilerini sistematik bir şekilde yapılandırmalarına ve öğrendiklerini anımsamalarına, anlamlandırmalarına ve bilgilerini aşina olmadıkları durumlarda kullanmalarına yardımcı olacak şekilde bir düzen sergiler.

Bağlantılar Eğitim Programı, öğrencileri, Temel Eğitim Programının yönelmediği alanlara yönlendirir. Onları, aynı disiplin içindeki veya farklı disiplinler arasındaki, farklı zaman dilimleri arasındaki, farklı kültürler veya yerler arasındaki bağlantılara yönlendirerek Temel Eğitim Programını genişletir.

Uygulama Eğitim Programı, bu paralel programın amacı öğrencileri söz konusu disiplinde acemilikten, yani çıraklıktan uzmanlaşmış bir üretime, yani ustalığa taşımaktır. Uygulama Eğitim Programı öğrenciler için söz konusu disiplinin ana fikirlerini ve becerilerini öğrenip incelemeleri, hünerlerini geliştirmeleri ve uyumlarını arttırmalarına fırsatlar yaratır.

Kimliğe Duyarlılık Geliştirme Programının amacı, öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerini her bir disiplinin gerektirdiği ilgi ve yeteneklerle karşılaştırıp öğrencilerin kendilerini daha iyi anlamalarına ve doğru seçimler yapmalarına yardımcı olmaktır.

 

 


Haber
:
Nur Banu Dikerler
Editör
:
Kuzey Kayahan SARAN
Fotoğraf
:
Nurbanu Aksoy, Cansu Yıldız
Tarih
:
22 Mart 2016, Salı 10:04
Okunma
:
2.032 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları