Okulumuzda 2-C sınıfı öğrencileri 21 Mart Pazartesi günü, her hafta Prof.Dr.Ümit DAVASLIGİL’in başkanlığında, Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Programı Öğretim Elemanları ve bölüm öğretmenleri iş birliği içerisinde yürütülen farklılaştırılmış eğitimin temel derslerinden biri olan Yaratıcılık dersinde rozet tasarımı yaptılar.
Yaratıcılık; özgün ve sosyal yararlılığı olan ürünler veya düşünceler yaratabilme yeteneği olarak tanımlanabilir. Bireyin karşılaştığı sorun karşısında özgün çözümler üretebilme becerisidir. Bu alanın en tanınmış bilim adamlarından Torrance’a göre yaratıcılık, “Sorunlara, yetersizliklere, bilgideki boşluklara, eksik elemanlara, uyumsuzluklara ve düzensizliklere duyarlı olma; güçlükleri belirleme, çözümler arama, yetersizliklere ilişkin tahminlerde bulunma veya hipotezler oluşturma, bu hipotezleri sınama, revizyondan geçirerek yeniden sınama ve en sonunda sonuçları iletme sürecidir.” Bu tanımdan da anlaşılacağı üzere, öğrencilerin yeni buluşlar ortaya koymaları ve özgün fikirler üretebilmeleri için yaratıcılıklarının nitelikli bir şekilde geliştirilmesi çok önemlidir.
Bu derste yapılan çalışmalarda, öğrencilerin yaratıcılığın dört boyutunu (Akıcılık, Özgünlük, Esneklik, Zenginleştirme) kullanmaları sağlanmakta ve ayrıca beyin fırtınası, yaratıcı sorun çözme, altı şapkalı öğrenme, scamper gibi birçok teknik öğretilmekte ve etkin olarak uygulanmaktadır. Yaratıcılık dersi kapsamında işlenecek konular ve yapılan çalışmalarda öncelikli hedef, öğrencilerin motivasyonunu üst düzeyde tutarak, farklı fikirler üretmelerine uygun ortam sağlamaktır.
Haber | Nur Banu Dikerler | |
Editör | Kuzey Kayahan SARAN | |
Fotoğraf | Nurbanu Aksoy | |
Tarih | 23 Mart 2016, Çarşamba 09:16 | |
Okunma | 1.674 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?