Laboratuvar yöntemiyle öğrenci deneyin nasıl düzenleneceğini, neler yapılacağını ve deneyin nasıl sonuçlandığını görür. Öğrenci, bilgi elde etme sisteminin içinde yaşar. Bütün bu aşamalarda aktif olan öğrencidir. Yöntemin duyulara hitap etmesi ve birçok duyunun kullanılmasını sağlaması öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Bilimsel bilgi kazandırmanın ilk aşaması olan bu yöntemde öğrenciler bilgiyi keşfederler. Bu keşfedici yaklaşımla öğrenci, problem çözmede ve bilimsel çalışmalarda yeni mesafeler katetmektedir.
Deney çalışmaları ile öğrenme kuvvetli ve etkili olur. Öğrenilenlerin unutulmaması ve gerektiğinde hemen uygulanablmesi veya kullanılabilmesi özellikleri vardır. Yöntemin el becerilerini geliştirmesi, araştırmayı teşvik etmesi, öğrencileri aktif hale getirmesi, bilimsel ilgi uyandırması, yaratıcı düşünceyi geliştirmesi, yapılan yanlışlıklara anında müdahalenin söz konusu olması gibi başka olumlu yanları da vardır. Öğrencilerimizin laboratuvarda yaptıkları köpük deneyi ile çeşitli kimyasal maddelerin birbiriyle etkileşimi sonucunda açığa çıkan dev köpükler oldukça keyifli dakikalar geçirmelerini sağladı.
Haber | Cansu Yıldız | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Emel Vatansever, Candan Bişgin | |
Tarih | 13 Aralık 2016, Salı 10:38 | |
Okunma | 1.461 defa okunmuş |