Bilişim Haftası, 30 Nisan - 4 Mayıs tarihleri arasında Okyanus Kolejleri tüm kampüslerinde eş zamanlı olarak çeşitli etkinliklerle kutlandı. Öğrencilerimiz hem bilgisayar başlarında kodlama yaptılar, hem de okulların sergi alanlarına kurulan stantlardaki etkinliklere katıldılar. Bilişim Teknolojileri öğretmenleri danışmanlığında bilgisayar dersi alan her öğrencimiz etkinliklere katılım sağladı. Çalışmalara oldukça ilgi gösteren ve büyük bir hevesle katılan öğrencilerimiz, hem eğlendiler hem de çağın gereksinimi olan teknolojiyle iç içe oldukları bu derslerde kendilerini geliştirmenin verdiği hazla geleceğe göz kırptılar…
Yetenek Merkezli Eğitim Modeli ile Türkiye’de eğitimin markası olan Okyanus Koleji teknolojiyi eğitimde başarılı bir şekilde uyguluyor. Çağın gereklerini ve güncel uygulamaları yakından takip eden Okyanus Kolejleri, Bilişim Haftasının kutlanmasının önemli olduğu kanısına vardı. Haftanın dolu dolu geçmesi için aylar öncesinden organize olup, hazırlıkların tamamlanması sağlandı.
Bilişim haftası, bilgisayardan doğru şekilde faydalanmayı, bilgi toplumu olmanın gereklerini yerine getirmeyi öğrenmemize yardımcı olmak için kutlanmaktadır. Bilişimi, bilgi ve teknolojinin birlikte kullanılmasıyla elde edilen sonuçlar olarak tanımlayabiliriz. Bilişimin en önemli ikinci öğesi bilgisayarlardır. Bilgisayarların programlardan oluşan yapısına yazılım ve elektronik parçalardan oluşan fiziksel yapısına da donanım denir. Yazılım ve programlama bilgisayarın iki temel unsurudur. Öğrencilerimiz için hazırlanan yazılım ve donanım etkinlikleri;
Robotik Kodlama Etkinlikleri
Scratch İle Kodlama ve Oyun Yapımı
Code.Org İle Kodlama
Hour Of Code Etkinlikleri
- Angry Birds, Plants vs Zombies, Minecraft, Anna ile Elsa, Minecraft, Buz Devri, Gumball
Kodu Game Lab ile Oyun Yapımı
Arı-Petek Oyunu Tasarlama
Kahoot Etkinliği
Compute IT Etkinliği
Arduino Etkinlikleri
Öğrencilerimiz Robotik Kodlama etkinliklerinde Vex Robotik kulüp öğrencilerinin tasarlarladıkları robotları inceleme ve kullanma fırsatı yakaladılar. Otonom ile robotlarını kodlayan öğrencilerimiz driveskills modu ile de controller ile robolarını manuel olarak kullandılar.
Arı petek oyunu simülasyonuyla kendileri oyun kahramını olarak çiçek topladılar, engelleri aştılar ve bitiş çizgisine ulaştılar. Kahoot.it soru cevap uygulamasıyla, online bilgi yarışması gerçekleştirilen sınıflarda ilgi ve katılım oranı çok yüksekti.
Compute it ekinliği öğrencilerimizin bilgisayar gibi düşünmelerini ve komutlara uygun hareket etmelerini istiyor.Bu kodlama oyunumuzda beyaz noktayı komutlara uyarak hedefe götürmeye çalışıyoruz.
Arduino etkinliklerinde ise Maker kursu öğrencilerimizin yapmış olduğu elektronik projeler sergilendi ve merak eden öğrencilerimiz bilgilendirildi.
“İkinci Geleneksel Bilişim Haftası” etkinliğini geride bırakan Okyanus Koleji, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde ilkokul ve ortaokul öğrencileri kodlama yaparak kendi hikaye uygulamalarının ve interaktif oyunlarını tasarlamaya, kodlama dersleriyle teknolojide tüketen değil, üreten nesil olma yolunda çalışmalar yapmaya devam etmenin gurur ve mutluluğunu yaşıyor.
Öğrencilerimiz Kodlama derslerinde analitik düşünce sistemini ve kodlama mantığını öğrenerek, kendi hikaye uygulamalarının ve oyunlarının temellerini atıyorlar. İlkokul 1.2.3. ve 4. sınıf öğrencileri ile ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencileri Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde aldıkları kodlama eğitimi ile neden sonuç ilişkisi kurabilme ve problem çözme becerilerini geliştiriyorlar.
Haber | Ayhan Erzi | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | KÜBRA GÖNÜL | |
Tarih | 05 Mayıs 2018, Cumartesi 11:11 | |
Okunma | 1.913 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?