Hazırsın Haydi, burada kendine üç dakika ayırmanın tam zamanı. Dikkatini şu kelimelere ver. Ve sesli oku. “YKS’de en iyi sonucumu alacağım.” Kendine bir daha söyle “TYT’de de AYT’de de rekorlarımı kıracağım. ” Şimdi okumaya devam et. Okurken kurduğun cümlelerin sahibinin sen olduğunu fark edeceksin. Okurken içinden seslendir. Cümlelerin senin sesinden sana konuşmasına izin ver. ‘……’ ile boşluk bıraktığımız yerlere kendi adını koyarak okumaya devam et.
“Ben ………. .
…….yaşımdan bugüne öğrenciyim. Bu geçen uzun yıllarda büyüdüm. Büyüdükçe bu hayata etkim çoğaldı. Geleceğime müdahale edebiliyorum. Her şey tam istediğim gibi olmasa da, benim için olabileceğinin en iyisi olması için kendi etkimin farkındayım. Ben varım. Ben buradayım.
Şu an bu satırları okuyor olmam dahi bana üniversiteye giriş sınavında yapacak çok şeyim olduğunu gösteriyor. Çünkü ben YKS’ye katılacak milyonlarca öğrenciye kıyasla avantajlıyım. Okulum, katıldığım binlerce ders, çevremdeki üniversite hazırlık kültürü, sınav deneyimlerim ve yapabildiğim kadar kendi çalışmalarım var. Ben kendimi olduğumdan ne daha büyük ne de daha küçük görmüyorum. Ben hakkım olmayan bir şey de istemiyorum. Benim kendimden istediğim sınav anında en iyi halimle, en güçlü halimle orada olmak.
Bütün dikkatimle, tüm hafıza gücümle, dinç olarak, en uyanık halimle o sınıfta, o sırada olacağım. Sınav ortamını şimdi zihnimde görüyorum. Gördüğüm gibi duyuyorum da. Derslikteki ışığı, sıraları, duvarları, zemini, diğerlerini, içerideki ve dışarıdaki sesleri hatta kokuları. O an orada benim için yeni bir şey olmayacak. Sınav kitapçığı, sayfaları, yanıtları kodlayacağım form, bana verilecek kalem, silgi; hep tanıdık, hep bildik.
Duygularıma da yabancı değilim. Heyecanımın yeni değil. Olması gerektiği gibi. Şimdiye kadarki en iyi test sonucum, en yüksek sınav puanım için orada olacağım. Bunun için heyecanlanmam normal ve bu duyguya ihtiyacım var. Farkı yaşadığım bu duygu yani ‘daha iyisini yapmak isteği’ yaratacak.
Aldığım her soluk ciğerlerimden kanıma, kanımdan beynime ve tüm hücrelerime enerji taşıyacak. Verdiğim her soluk zihnimi faydasız düşüncelerden temizleyecek. Sınavın başında, ortasında veya sonuna doğru, ne zaman ihtiyaç duyarsam, dikkatimi dinlendirmek için, odağımı güçlendirmek için soluğumu izleyeceğim. Nefesime kulak vereceğim. Nefesim bana diyecek ki ‘Buradasın. Şimdi buradasın. Bu sınavda ihtiyacın olan her şey burada, seninle. Fark et ve sana ne gerekiyorsa hatırlayabilirsin.’ Ben de ona teşekkür edip daha güçlü, daha dikkatli devam edeceğim.
Bu benim öyküm. Bu benim yolculuğum. Dümendeki kaptan da benim. Yelkendeki rüzgârda benim. Benim denizlerim. Benim hedeflerim. Olabileceğim en iyi halimle hazırım. YKS’de en iyi sonucumu alacağım. TYT’de de AYT’de de rekorlarımı kıracağım.”
Sevgili arkadaşım,
Bu sınav gününe kadar dilediğin kadar bu mektubu sesli veya sessiz oku. Bizim senin iyiliğine, senin başarına dileklerimizi zaten biliyorsun. Sen de kendin için iste, sen de kendine söyle.
Biz başaracağına inanıyoruz. Sen de inan.
Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?