Değişen tarih müfredatı hakkında bilgilendirme.
Bir ülkede çocukların, gençlerin eğitimsel anlamda nasıl yetiştirileceğini belirleyen faktörlerden birisi müfredattır. Ülkemizin geleceği olan gençlerimizin; geçmişin mirası ve kültürel birikimiyle şekillenen günümüz dünyasını anlamasında en önemli yeri tarih dersi tutmaktadır.
Yeni tarih müfredatı; kadim medeniyetin gençlerimize daha kapsamlı bir şekilde öğretilmesini amaçlamıştır.
Tarih dersinin kazanımları, değer eğitimi her kademede değişime uğramıştır. Günümüz uygarlığının temelini oluşturan; inanç, hukuk, adalet, yaşayış biçimleri ve kültürleri, yönetim biçimleri, ekonomi kavramları kazanımlarda sıkça vurgulanmıştır. Böylece öğrencilerin kavramlara dair kazanımlarının pekiştirilmesi amaçlanmıştır.
600 yıllık Osmanlı Tarihi sadece 10. Sınıf müfredatı olmaktan çıkarılmış, 2 yıllık bir ders müfredatına dönüşmüştür. Osmanlı kimliğinin ve Osmanlı kültür ve medeniyetinin, siyasi olayların, demokrasi hareketlerinin ve dünyada meydana gelen değişimlerin Osmanlı Devleti’ne etkisinin daha detaylı şekilde incelendiği ders içeriğine dönüşmüştür.
T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi; Mustafa Kemal Atatürk’e dair var olan konuların korunduğu ve yeni kazanımların eklendiği bir içerik kazanmıştır. İkinci Dünya Savaşı'na kadar anlatılan Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 1950-2016 yılları arasındaki yakın tarih de dikkate alınacak şekilde müfredata eklenmiştir. AB üyeliği, Kıbrıs Barış Meselesi gibi ülke siyasetimizi ve yakın tarihimizi içeren konular müfredatta yer almıştır…
Genel olarak tarih müfredat değişimine baktığımızda; çok kültürlülük, insan hakları, hürriyet, demokrasi, adalet, yerlilik, milli kimlik ve manevi inanç sistemlerinin değerler olarak kazanımlar içerisinde yer aldığını görmekteyiz. Bu değişim ile Türkiye’ nin geçmişten günümüze kadar meydana gelen her olayın tarih bilinciyle incelenmesi amaçlanmıştır.
Yeni tarih müfredatı ile gençlerimize tarih bilinci ve kültürü yaratılmasında biz tarihçilere verilen görev ile üzerimize düşeni yapmak üzere çalışmalarımızı şekillendireceğiz. Bu değişimler ile daha demokratik içeriğe bürünen milli eğitimimizi geliştirme çalışmalarının gerçek hayatta karşılık bulduğu bir dönüşüm olması dileğiyle…
Selin Yenici