Okyanus Koleji - Kolej, Özel Okul, Ana okulu, ilkokul, ortaokul, Lise | İyi Bir Ders Çalışma Programı Nasıl Olmalıdır?
İyi Bir Ders Çalışma Programı Nasıl Olmalıdır?
İyi Bir Ders Çalışma Programı Nasıl Olmalıdır?

Ders Çalışma Programı Hakkında


İyi bir program oluşturabilmek için öğrenmenin öncelikle etkili bir şekilde gerçekleşmiş olması gerekir. Bu nedenle öğrenmenin tanımına bir göz atalım. Öğrenme, yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce düzeyinde meydana gelen devamlı bir değişikliktir.

Öğrendiklerimizin yarısına yakını 20 dakika içinde, %80’i ise 1 saat içinde unutulmaktadır. Bu durumda etkili öğrenmenin gerçekleşebilmesi için dikkat edilmesi gereken bileşenler vardır. Bu bileşenler aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Ders çalışma alışkanlığını planlama,
  2.  
  3. Aktif dinleme ve not tutma davranışı,
  4.  
  5. Tekrar etme,
  6.  
  7. Çevre faktörlerinin kontrolü ve motivasyon,
  8.  
  9. Alışkanlık haline getirme ve genelleme.

 

Öğrenme için amaçları belirlemek çok önemlidir. “Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.” sözünde de amaç belirlemenin önemi vurgulanmıştır. Amaç belirleme; dikkatimizin dağılmamasına, planlı ve programlı çalışmamıza, istekli ve azimli olmamıza yardımcı olur. Hepiniz başarmak istiyorsunuz. Unutmayın ki  “istemek”, “amaçlamak” değildir. Amaçlamak “hedef edinmektir”. Elbette, bir şeyin hedef olabilmesi için onun ulaşılabilir, somut ve net olması gerekir. Örneğin: “Daha çok çalışmalıyım.” hedef değildir. Ancak “Matematik dersinin sayılar konusunu çalışacağım.” bir hedeftir.

Öğrenme ve iyi bir program için zaman yönetiminin iyi planlanması da bir diğer etkendir. Örneğin: 40 dakika ders çalışma, 10 dakika çalışılan konunun gözden geçirilmesi ve sonrasında 10 dakika dinlenme gibi… Planlanmış aralar verildiği zaman, öğrenmede en yüksek verimi sağlamış oluruz. İki saat hiç ara vermeden çalışmak ile, ara vererek çalışılan konunun hatırlanma süresi daha farklıdır. Peki, iyi bir program nasıl olmalıdır? İdeal program, uygulanabilen programdır. Aynı güne ait dersler içerik bakımından birbirine benzemeyenlerden oluşmalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zaman dilimine sarkmamalıdır. Mantık içerikli dersler, sabah saatlerine; yorum içerikli dersler ise akşam saatlerine denk getirilmelidir.

Hazırlanan programa zorunluluktan değil, sorumluluk duygusuyla hareket edilerek uyulmalıdır. Ve en önemlisi tekrar, tekrar, tekrar… Unutmanın önüne geçebilmek için öğrendiklerimizi düzenli tekrarlar yoluyla uzun süreli belleğe geçirmemiz gerekmektedir.

İyi bir program; sizleri başarıya götüreceği gibi, hayatınızın her alanında zamanı iyi kullanmanızı ve ders dışında da yaşamınızda başarılı olmanızı sağlayacaktır.

 

Arzu HACIOĞLU

Rehber Öğretmen


  • Paylaş

Ortaokul 3219 0 02 Mayıs 2017, Salı

E-Bülten Üyeliği
Yorumunuzu Yazınız
Yorumlar

Şu an herhangi bir yorum yok. İlk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları