30 ülke 135 şehir ve 8 milyon ziyaretçisi olan karanlıkta diyalog sergisi, Görme engelli bireylerin bir günü nasıl geçirdiklerini (metroya, vapura nasıl bindikleri, alışverişi nasıl yaptıkları vb. ) ve birçok etkinliği görmeden nasıl yaptıklarını, atölye çalışmalarına katılarak yaşayabilecek ve keşif yapabilecekleri bir ortam sundu.
Öğrenciler görme engelli bir rehber eşliğinde karanlık bir ortamda görme engelli bireylerin yaşadığı zorlukları tecrübe ettiler.
Öğrenciler karanlıkta diyalog alanında 45 dakika geçirdikten sonra, 30 dakika atölye çalışmaları yaptılar.
Karanlıkta Futbol
Öğrenciler zilli top ile zifiri karanlıkta futbol oynayabilecekleri bir etkinlik yaptılar. Öğrencilerin maç oynadığı esnada, arkadaşları tribünde yapılan maçları canlı olarak ekrandan izleyebildiler.
Bu etkinlik ile öğrencilerimiz; Aktif dinleme becerileri ( Karanlıkta duydukları sesi yorumlama), Hafıza becerileri(nelere duyduğu ve dokunduğunu hatırlama), Güven (Görme Engelli Rehberin yönlendirmesiyle ilerleme), Empati (engelli bireylerin yaşamlarını anlayarak empati kurabilme), İş birliğinin geliştirilmesi (etkinlik alanında diğer grup arkadaşlarıyla birlikte hareket etme) gibi kişilik gelişimini olumlu etki yaratacak eylemlerde bulundular.
Haber | Sabriye Kayaş | |
Editör | Göktuğ Hekimoğlu | |
Fotoğraf | sabriye kayaş | |
Tarih | 09 Kasım 2017, Perşembe 14:30 | |
Okunma | 952 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?