Herhangi bir konu üzerinde, zıt düşüncelerin karşılıklı olarak savunulduğu tartışma türüne “münazara” denir. Münazarada doğruyu savunmak değil yanlış da olsa bir tezi savunabilmek gerekir. Bunu yaparken de etkili bir üslupla konuşabilmek, savunduklarını kanıtlayabilmek ve karşı tarafın tezlerini çürütebilmek önemlidir.
Münazara için genellikle üçer ya da dörder kişilik iki grup kurulur. Bir grup "tez", diğer grup ise "antitez"i alır. Ayrıca, münazara yapacak kişileri değerlendirecek bir "jüri" seçilir. Münazaraya katılacak kişiler ve jüri üyeleri münazara tekniği konusunda bilgilendirilir. Konuşmacılara, araştırma yapmaları ve konuya hazırlanmaları için öncesinde yeterli süre verilir.
Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman genellikle 5-15 dakikadır. Ayrıca münazarayı izleyen grup da oldukça önemlidir. Konuşmacılar konularını savunurken izleyicilerin büyük bir sessizlikle konuları dinlemesi gerekir. Konuşmacıların tutarsız bir düşüncesi, yanlış yerde yapılmış bir mimik hareketi izleyicilerde tepkiye neden olmamalıdır. İzleyiciler, savunulan düşüncenin doğruluğunu ya da yanlışlığını onaylayacak davranışlardan uzak durmalıdır. Ancak bu şekilde jürinin doğru ve tarafsız değerlendirmesi mümkün olur.
Jürinin, yarışmacıları değerlendirirken dikkat etmesi gereken belli başlı hususlar da vardır: Diksiyon, vurgu, tonlama, kelime hazinesi, cümle kurma gibi Türkçeyi kullanma gücü; el, kol ve yüz hareketlerinin yerinde kullanılması, savunmada inandırıcılık da oldukça önemlidir.
Öğrencilerin özgüven ve sorumluluk duygularını geliştirmek, toplum içinde kendilerini sözlü olarak ifade edebilmelerini sağlamak, özgün fikir üretebilme ve karşılaştıkları problemlere çözüm bulma yeteneklerini geliştirmek, farklı görüşleri istatistiki bilgilerle savunabilmelerini alışkanlık haline getirmek, mantık yürütme, topluluk önünde konuşabilme tezler ortaya koyma ve antitezler üretme konusunda becerilerini geliştirmelerine ortam hazırlamak amacıyla Okyanus Kolejleri Türkçe zümresi tarafından düzenlenen V. Geleneksel Münazara Yarışması’nın Çeyrek Finalinde Bayrampaşa Kampüsü ve Fatih Kampüsü 7. Sınıf öğrencileri karşı karşıya geldi.
“Toplumların Gelişmesi Sanatla Olur.” tezini savunan Bayrampaşa kampüsü, “Toplumların Gelişmesi Bilimle Olur.” antitezini savunan Fatih kampüsüne karşı galibiyet kazanarak yarıfinale yükseldi. Her iki kampüsümüzü de tebrik eder, öğrencilerimize yarı finalde başarılar dileriz.
"İlim bir kuyu, tartışma ise onun kovası gibidir." İbn Haldun
Haber | Ayhan Erzi | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Semih Göven | |
Tarih | 02 Mart 2019, Cumartesi 11:47 | |
Okunma | 911 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?