Öncelikle ‘Bedenim’ adlı parmak oyunu söylendi. Parmak oyunun ardından çalışma sayfalarını ve kalemlerini almaları istendi ve sırasıyla “cinsiyetim”, “uzun-kısa” , “ anlatalım-anlayalım” konulu çalışma sayfaları yönergelere uygun olarak tamamlandı. Ardından kendi fiziksel özelliklerini incelemelerine fırsat verildi . Adını, yaşını, cinsiyetini, saç rengini, göz rengini, ten rengini vb. özelliklerini söylemeleri istenir. Bu etkinlikten sonra çocukların getirdikleri çorapları çıkarmaları istenir. Çorapları kollarına geçirirler ve ten renklerinin böyle nasıl görüldüğü sorulur. Çocuklar çorapları farklı renklerde birbirlerinden alarak kollarına geçirirler. Öğretmen “ten rengin farklı bir renk olsaydı ne olmasını isterdin?” diye sorar. Çocuklar düşüncelerini söylerler.
Sohbetin ardından her çocuk tek eline çorabı geçirir ve diğer eliyle ona yüz çizip kukla yapar. Yapılan kuklalarla ikişerli grup olup karşılıklı kuklalarını konuştururlar.
Ardından sanat etkinliği çalışmaları dağıtılır ve çocuklar yönergelere uygun olarak kendi cinsiyetine ve fiziksel özelliklerine uygun bir çocuk çizerek etkinliğimiz keyifli ve eğlenceli bir şekilde tamamlanır.
Bu dersinde sonunda çocuklar ince motor becerilerini, cinsiyet farkını, ve dinlediklerini ayırt edebilme becerilerini kazanmış oldular.
Haber | Damla BEYAZIT | |
Editör | Özge KARADUMAN | |
Fotoğraf | Damla BEYAZIT | |
Tarih | 11 Ekim 2019, Cuma 17:35 | |
Okunma | 570 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?