Öğrencilerimize öncelikle etkinlik malzemeleri tanıtılır. Bu malzemeler ile nasıl bir etkinlik yapılacağı sorulur. Gelen cevaplar doğrultusunda etkinliğe geçilir. Öğrencilerimize tencerede ne olduğu, buzun nasıl oluştuğu sorulur. Buzun aslında bir su olduğu açıklanarak suyun farklı hallerini görebileceğimiz bir deney yapılacağı açıklanır. Buzu tencereye koyduktan sonra erime aşamasını öğrenciler gözlemler. Buz sıcak suda erimeye başladıkça tekrar suya dönüşür. Ardından tamamen kaynar suda buzun yok olduğu ve buharların yükseldiği incelenir. Deneyin sonucunda öğrenciler ile birlikte deneyin aşamaları tek tek konuşularak tartışılır. Öğrencilerin soruları doğrultusunda Suyun Halleri etkinliği tamamlanır.
Bu etkinlik öğrencilerimizde gözlem yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma, farklılıklar hakkında yorum yapma, beyin fırtınası yaparak öğrendiklerini pekiştirme imkânı sağlamaktadır.
Haber | Gülçin TILMAÇ | |
Editör | Özge KARADUMAN | |
Fotoğraf | Gülçin TILMAÇ | |
Tarih | 06 Aralık 2019, Cuma 14:19 | |
Okunma | 651 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?