İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün desteği ile bu sene ikincisi düzenlenen "Üsküdar Üniversitesi Davranış Bilimleri Fikir Festivali" 8 Mayıs 2015 tarihinde Üsküdar Üniversitesi Çarşı Kampüsü'nde gerçekleşti. "Yapay Zeka İle Engelleri Aş, Hayatı Kolaylaştır" temalı proje festivalinde Okyanus Kolejleri 4 ödül ile yarışmayı sonuçlandırdı.
Türkiye’nin birçok yerinden 100’ün üzerinde projenin yarıştığı festivale 7 proje ile katılan Okyanus Kolejleri 1 proje ile Jüri Özel Ödülünü alırken, 3 proje ile de Mansiyon ödülü aldı.
Fatih Okyanus Koleji öğrencisi Batuhan Gümüş, Hüseyin Kurt danışmanlığında hazırladığı "KAPTAN" isimli projesi ile Jüri Özel Ödülüne layık görüldü. Bahçeşehir Okyanus Koleji öğrencileri Seca Kişmir “Atık Plastiklerden Süperhidrofobik Yüzeylere” adlı projesi ile, Dila Durmaz “Keratin Biofiber Destekli Kitosan Kompozitler” projesi ile, Fatih Okyanus Koleji'nden Muhammed Enes Gülyeşil ise “Çek Götür” isimli projesi ile Manyison Ödülü'nü aldılar.
"Kaptan'ın İlk Amacı ALS Hastalarının Sosyal Hayatını Değiştirmek"
10 Mayıs 2015 Pazar günü Ülke TV'de saat 11.30'da katıldığı programda projesini anlatan Batuhan Gümüş," Ice Bucket Challenge sosyal sorumluluk projesi amacından saptı ve bir eğlence aracına dönüştü. Ve farkına vardığım bir şey vardı bu proje başarı yakalayamadı. Daha doğrusu hastaların hayatına yarar sağlamadı. Bende buna karşı "KAPTAN" projesini başlattım. KAPTAN'ın ilk amacı ALS hastalarının sosyal hayatını değiştirmek oldu. Çalışmalara başlamadan önce piyasadaki ürünleri inceledim en ünlüsü Stephen Hawking kullandığı bilgisayardı. IMB ve İntel ortak olarak yaptığı bilgisayardı. Oldukça pahalı ve hantaldı taşıması zordu, kullanımı çok kötüydü. Öğrenilmesi çok zordu çünkü arayüzü yoktu. Biz KAPTAN ile maliyeti ve erişim olanağını %99 azalttık ve kullanım kolaylığını %100 arttırdık." dedi.
"Bebeklerin Bile Kullanacağı Bir Sistem"
Batuhan Gümüş projesini nasıl gerçekleştirdiğini ise şu sözlerle ifade etti: "
Bunu başarmamdaki en büyük etken tasarım anlayışımın Apple gibi gerçek sadelik ve kolaylıktan yana olmasıydı. Bu sayede arayüzü bebekleri dahi kullanacağı hale getirdim. Ama her şey burada bitmiyor. Donanım olmadan arayüz bir işe yaramaz. Ucuz maliyeti olduğu için Arduino'yu seçtim (Arduino bir G/Ç kartı ve Processing/Wiring dilinin bir uygulamasını içeren geliştirme ortamından oluşan bir fiziksel programlama platformudur.) ve NeuroSky şirketinin MindWave (beyindeki alfa, beta, gama, delta, odak ve göz kırpmayı algılayan EEG kartı.) Arduino ile çalışır olduğunu görünce KAPTAN'ın
gerçekleştirebilir olduğunu anladım. Fakat büyük bir sorun vardı KAPTAN çok çabuk halkın arasına nasıl karışacak yazılım sayısı nasıl artacaktı ?
Burada devreye açık kaynak proje girdi. Bu sayede isteyen herkes KAPTAN için yazılım ve oyun geliştirebilecek. Kısa sürede kendi kendini geliştirmiş olacak."
Öğrencilerimiz ve danışman öğretmenlerini tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.
Haber | Mehmet KAPAN | |
Editör | Mehmet KAPAN | |
Tarih | 11 Mayıs 2015, Pazartesi 16:27 | |
Okunma | 7.310 defa okunmuş |