Öğrenciler iki gruba ayrıldı. Bir grup ‘Çok okuyan bilir.’ tezini savunurken diğer grup ‘Çok gezen bilir.’ antitezini savundu. Jüri üyelerii münazara kurallarına göre grupları puanladı ve kazanan grup belirlendi.
Münazaralar, iki karşıt düşüncenin, iki grup arasında bir jüri önünde tartışıldığı konuşmalardır. Daha çok, okullarda uygulanan bir tartışma çeşididir. Konuşma kurallarına uygun bir şekilde gerçekleştirilen münazarada bir tez ve antitez vardır. Münazarada birer cümle ile ifade edilen düşünce, bir hakem kurulu (jüri) önünde, en az iki grup arasında tartışılır. Her grubun bir başkanı vardır, başkanlar grubun sözcüsü durumundadır.
Münazarada amaç, öğrencilerin dersin dışında başka kitapları okumasını ve incelemesini sağlamak, onların konuşma becerilerini geliştirmek, düşünceler arasında bağ kurabilmek, düşüncelerini kusursuz bir şekilde dile getirmektir. Böylece münazara sayesinde öğrencilerin konuşma yeteneği gelişir, yorum becerileri artar, farklı konular üzerinde fikir üretme, kendi fikrini savunma yetisi kazanırlar.
Münazara, tartışmadan yarışma havasında gerçekleştirilmesi bakımından farklılık gösterir. Çünkü tartışmalarda yarışma havası yoktur ama münazaralarda vardır. Çünkü münazarada hakem heyeti (jüri) tarafından birinci olan grup seçilecektir.
Münazaranın özellikleri şunlardır:
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Emine Gezer | |
Tarih | 30 Ekim 2019, Çarşamba 12:19 | |
Okunma | 1.175 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?