Öğrenciler bahçeye çıkarıldı ve çevrelerinde ilgilerini çeken ve farklı fiziksel özelliklere sahip taşları toplamaları istendi. Toplanan taşlar sınıfta masaya kondu ve taşların büyüteçle daha rahat incelenebilmesi için taşlar peçete ve ıslak mendil yardımıyla temizlendi. Öğrenciler büyüteçlerle her bir taşı inceledi ve farklı özellikleri baz alarak taşları gruplandırdı. Etkinlik tamamlandıktan sonra öğrencilerle gözlem formu dolduruldu ve taşların neden farklı fiziksel özelliklere sahip oldukları konusunda tartışma yapıldı. Öğrenciler yapılan etkinlikle taşların farklı özelliklere sahip olma nedeninin içerdikleri farklı mineraller olduğunu, aynı tür mineraller içeren taşların aynı renkte, farklı mineraller içeren taşların karışık renklerde olduğunu öğrendi.
Yapılan etkinlikle öğrenciler etkili gözlem yapma, verilen nesneleri benzer özelliklere göre gruplama, bir özellikten yola çıkarak genelleme yapma gibi farklı becerilerini kullandılar ve eğlenceli bir şekilde öğrendiklerini pekiştirdiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Gülşah Tuna | |
Tarih | 26 Eylül 2019, Perşembe 12:13 | |
Okunma | 1.271 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?