Zenginleştirme derslerinden biri olan “Sosyal Duygusal Gelişim” dersinde zihinsel açıdan yüksek potansiyele sahip öğrencilerin, duygusal ve sosyal alanda olumlu yönde gelişmelerine, var olan potansiyellerini en iyi şekilde ortaya koymalarına yardımcı olmaktadır. Çocukların, gelişim dönemlerinde yaşayabilecekleri çatışmalarla en olumlu şekilde baş edebilmelerini sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar; “Kendini Kabul Etme, Duygular, Tutumlar ve Davranışlar, Problem Çözme / Karar Verme, Kişilerarası ilişkiler” başlıkları altında verilmektedir.
“Mükemmelce” etkinliği “Kendini Kabul Etme” başlığı adı altında verilmektedir. Bu etkinlikte amaç öğrencilerden, mükemmelliğin imkânsız olduğunu ve mükemmel olmamanın bireyin yetersiz olduğu anlamına gelmediğini anlamalarını sağlamaktı.
Etkinliğin ilk aşamasında tahtaya gönüllü üç öğrenci alındı ve her birine üç adet kağıttan toplar verildi. Öğrencilerden bu üç topu da hokkabazlar gibi aynı anda havaya atıp tutmaları istendi. Bu üç öğrencinin dışında kalanlar ise gözlemci olarak tahtadaki arkadaşlarını gözlemledi. Gönüllü olan her öğrencileri için işlem tekrarlandı.
Deneme süreci bittikten sonra gözlemcilere;
“Gözlemciler, arkadaşlarınızdan herhangi biri bu görevi mükemmel bir şekilde yapabildi mi?” sorusu soruldu
Gönüllülere ise;
“Gönüllüler, görevi mükemmel bir şekilde yapamadığınız için ne hissettiniz?” sorusu soruldu.
Bu sorulara cevap alındıktan sonra çeşitli içerik ve kişileştirme soruları ile etkinlik tamamlandı.
Etkinliğin sonunda öğrencilere “Sürekli mükemmel olmanızın mümkün olamayacağını fark etmeniz çok önemlidir. Kendi değerinizin, etkinlikleri mükemmel yapma düzeyinizle eşdeğer olmadığını anlamanızda yarar var.” cümlesi vurgulandı.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Hilal Atlı | |
Tarih | 21 Ocak 2019, Pazartesi 13:48 | |
Okunma | 1.071 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?