Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal Beceri Dersinde
Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal Beceri Dersinde Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal Beceri Dersinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal Beceri Dersinde “Deneyebilirim” Etkinliğini Yaptı.

Zenginleştirme derslerimizden biri olan “Sosyal Duygusal Gelişim” dersinde zihinsel açıdan yüksek potansiyele sahip öğrencilerin, duygusal ve sosyal alanda olumlu yönde gelişmelerine, var olan potansiyellerini en iyi şekilde ortaya koymalarına yardımcı olunmaktadır. Çocukların, gelişim dönemlerinde yaşayabilecekleri çatışmalarla en olumlu şekilde baş edebilmelerini sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar; “Kendini Kabul Etme, Duygular, Tutumlar ve Davranışlar, Problem Çözme / Karar Verme, Kişilerarası ilişkiler” başlıkları altında verilmektedir.

“Deneyebilirim” adlı etkinlik kendini kabul etme başlığı adı altında verilmektedir. Bu etkinlikteki amaç:

‘’Sonucunu düşünmeden elinden gelenin en iyisini yapmayı veya denemeyi öğrenmek önemlidir’’ düşüncesini öğrencilere kazandırmaktır.

Birinci aşamada, öğrencilerden zor olabileceğini düşündükleri bir şeyi denedikleri veya hiç yapamayacaklarını zannettikleri bir şeyi yaptıkları durumlara ilişkin örnekleri paylaşmaları istenmiş ve etkinlik başlatılmıştır. Sonrasında o şeyi yapmayı denediklerinde ne olduğunu, ne hissettikleri tartışılmıştır.

İkinci aşamada ise öğrenciler bazı kısa süreli deneylere katılmaları için davet edilmiş ve aşağıdaki komutlar verilmiştir.

  • Sağ ayağınızı 30 saniye boyunca sürekli havada tutarak, sol ayağınızın üzerinde durun.
  • Sol ayağınızı 30 saniye boyunca sürekli havada tutarak, sağ ayağınızın üzerinde durun.
  • Başınızın üzerinde bir kitabı dengeli bir şekilde taşıyarak, sınıfı 30 saniye boyunca dolaşın

Deneyler yapıldıktan sonra öğrenciler ile içerik ve tartışma soruları cevaplanmıştır. Süreç sonunda;

“Deneyimlerin, yaralayıcı değil; yardımcı olduğu’’ fikri pekiştirilmiştir. “Eğer çocuklar dener ve hata yaparlarsa, bu hataları onların yetersiz oldukları veya o görevi hiçbir zaman yapmayı öğrenemeyecekleri anlamına gelmez. ’’ düşüncesi vurgulanmıştır.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Hilal Atlı
Tarih
:
12 Ocak 2019, Cumartesi 09:31
Okunma
:
1.032 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları