Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Sınıfımın İsmi ‘’ Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Sınıfımın İsmi ‘’ Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Sınıfımın İsmi ‘’ Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Sınıfımın İsmi’’ adlı etkinliği yaptılar.

Öğretmen dersin Türkçe olduğunu ve bu derste özel isimlerin işleneceğini söyledi.Öğretmen ‘’Neden özel isim diyoruz?, Sizce özel isim olup olamadığını nasıl anlarız? ‘’ sorularıyla öğrencilerin ön bilgilerini yokladı. Öğrencilerin verdiği cevaplar doğrultusunda öğretmen özel İsimlere örnekler düşünmelerini istedi. Öğretmen öğrencilere sınıf için bir isim düşünmelerini istedi ve öğrencilerin söyledikleri isimleri sınıf içerisinde oyladı. En çok beğenilen ilk üç isim arasında bir tanesine karar verebilmek için evde ve okulda gördükleri kişilere fikirlerini sorarak tekrardan bir oylama yapılması istendi Öğrenciler en çok tercih beğenilen isim için birkaç gün oylama sonuçları tuttular ve en çok oylanan isim sınıfın ismi oldu.Birçok faklı malzeme kullanarak sınıf kapısı için çeşitli süsler tasarlamaları istendi.Öğretmen Öğrenciler Özel İsimlerin özelliğini kendi sınıfının isminin özel olmasıyla bağdaştırmasını sağlandı.

Öğretmen derste yaptırdığı etkinlikle öğrencilerin derste edinmesi gereken kazanımları eğlenerek öğrenmesi,akıl yürütme, hayal gücü, yeni fikirler oluştuşturma gibi kazanımlar elde etmesini hedefledi. Özçelik ve Semerci disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına etkisi makalesinden faydalanarak ders içerik süreci ile devam edildi.

Özçelik ve Semerci (2016, s.141-150)

Disiplinler arası yaklaşım, dersleri tek disipline bağlı bilgi aktarımından soyutlayarak, yeni fikirler üretilmesine yardımcı, bütüncül bir bakış açısı kazandırmada ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesinde önemli bir yere sahiptir (Edeer, 2005, 81). Çünkü disiplinler arası yaklaşım farklı disiplinler arasında bağlantı kurmayı sağlayarak bir konuya farklı bakış açısı kazandırır ve öğrenciyi aktif tutarak düşünme gücünü artırır (Yıldırım, 1996, 93). Cordogan ve Stanciak (2000) da öğrencilerin sorumluluk kazanmalarında ve değişik düşüncelere açık olabilmelerinde disiplinler arası yaklaşımın gerekliliğinden söz etmiş ve bu öğrencilerin daha başarılı olabileceğini belirtmiştir.

Özçelik, Ceyda. Disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisi. MS thesis. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Sena Elmas
Tarih
:
11 Mart 2019, Pazartesi 12:01
Okunma
:
1.193 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları