Öğretmen dersin matematik olduğunu ve okulda belirli noktalarda şifreler olduğunu bu şifreleri çözmemiz gerektiğini söyledi.Böylece öğrencilerin dikkatini çekti. Daha sonrasında öğrencilere masasının üzerinde bir not olduğunu hep birlikte bu notu okuyarak başlayabileceklerini söyledi.Okulun belirli noktalarındaki şifrelere ulaşabilmek için verilen yönergelere uygun hakeret edilerek soruların cevaplarını bulmamız gerektiği bilgisi verildi. Öğrencilerin takım ruhunu benimseyerek, arkadaşlarıyla sonuca ulaşmayı amaçlamaları, bu amaç doğrultusunda yer-yön duygusunun günlük yaşamında iletişimindeki önemini farkettirildi. Aynı sınıf içerisinde ortak paylaşımlarda bulunduğu akranlarına olan güvenini bu etkinlik ile pekişmesi hedeflendi.Şifreleri bulma hedefinde ilerken matematik dersinde ilk günden itibaren öğrendikleri kavramların, işlemlerin adım adım sorularak ilerlemesiyle öğrencilerin bilgi düzeyleri ölçüldü. Matematik yapma sürecinde etkin katılımcı olmaları esas alındı.Bu yaş grubundaki öğrenciler çevreleriyle, somut nesnelerle ve akranlarıyla etkileşimlerinden kendi düşüncelerini oluşturdukları göz önüne alınarak hazırlanan etkinlikte eğlenerek genel tekrar yapıldı.Etkinliğin sonucunda Sayıların Babası olarak adlandırılan Pisagor’un hayatıyla ilgili video izlettirildi. Genel tekrar yapılan etkinlik bir filozofun hayatıyla başdaştırılarak öğrencilere genel kültür bilgisi verildi.Pisagor’un neleri bulduğu, neden sayıların babası olarak adlandırılmış olduğu üzerine konuşularak ders sonlandırıldı.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Sena ELMAS | |
Tarih | 14 Kasım 2018, Çarşamba 13:16 | |
Okunma | 886 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?