Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Konuşan Resimler’’ Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Konuşan Resimler’’ Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Konuşan Resimler’’ Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-E Sınıfı Öğrencileri ‘’Konuşan Resimler’’ adlı etkinliği yaptılar.

Öğretmen ‘’Olumlu, olumsuz, soru ve olasılık cümlesi denildiğinde neler anlıyorsunuz, örnek verebilir misiniz? Diye sorarak derse giriş yaptı.Öğrencilerin vermiş olduğu cevaplar doğrultusunda ön bilgileri yoklandı.Bir sonraki derste öğrencilere ‘’karikatür nedir?’’diye soruldu. Öğrencilere ‘’Karikatür, değindiği mevzuları mizahi ve eleştirel bir üslupla ele alarak insanlara anlatan bir çizim şeklidir.Bir nevi resimlerin mana kazanmış halidir.’’diye açıklama yapıldı.Olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin buluğunduğu bir karikatür tasarlamaları istendi.Öğretmen bu etkinlikte öğrencilerin olumlu, olumsuz ve soru cümlelerini yazabilmesi , resmin bir parçası olarak kullanabilmesini ve eğlenceli olarak öğrenmek amaçlanmıştır.

 

Aratşırmacılar karikatürlerin öğrencilerin yaratıcılığını eleştirel düşünmeyi artırmak için kullanılan önemli bir araç olduğu söylemektedir.Kaya,Köse ve Konu’nun (s.111-112) yaptıkları çalışmadan faydalanarak derste yapılan etkinlikliğin öğrencilere ne gibi kazanımlar sağladığı ile ilgili bilgiler alındı.

Kaya, Köse ve Konu (2016, S.109)

Karikatür mizahi yönü sayesinde çocukların ilgisini çeken bir sanat dalıdır.

-Çizgiler içine gizlenmiş esprinin ortaya çıkarılması öğrenciler için bir bulmacanın çözülmesi ya da yeni bir şeylerin keşfedilmesi demektir.

- Esprinin anlaşılması ve yorumlanması için öğrenciler zihinsel bir etkinlik göstereceklerdir.

-Öğrencilerde düşünme, algılama, anlama, fark etme, yaratıcılıklarını ve hayal gücünü harekete geçirme gücü gelişecektir.

Konuların işlenişinde daha fazla duyu organına ve zihinsel etkinliğe yer verildiği için öğrenme kalıcı ve zevkli olacaktır.

-Muhakeme gücünü geliştirir.

-Çevresini ve toplumu daha iyi tanımasına yardımcı olur.

Ercan KAYA (*) Esra ÖZAY KÖSE (**) Meryem KONU (***),EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 20 Sayı: 67 (Yaz 2016),s 111-112

 

KARİKATÜR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Eğitim araştırmacıları için karikatürler öğrencilerin yaratıcılığını eleştirel düşünmeyi artırmak için kullanılan önemli bir araçtır

Karikatür mizahi yönü sayesinde çocukların ilgisini çeken bir sanat dalıdır. - Çizgiler içine gizlenmiş esprinin ortaya çıkarılması öğrenciler için bir bulmacanın çözülmesi ya da yeni bir şeylerin keşfedilmesi demektir. - Esprinin anlaşılması ve yorumlanması için öğrenciler zihinsel bir etkinlik göstereceklerdir. - Öğrencilerde düşünme, algılama, anlama, fark etme, yaratıcılıklarını ve hayal gücünü harekete geçirme gücü gelişecektir

Konuların işlenişinde daha fazla duyu organına ve zihinsel etkinliğe yer verildiği için öğrenme kalıcı ve zevkli olacaktır. - Muhakeme gücünü geliştirir. - Çevresini ve toplumu daha iyi tanımasına yardımcı olur.

EKEV AKADEMİ DERGİSİ Yıl: 20 Sayı: 67 (Yaz 2016) KARİKATÜR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ: BİTKİLER ÂLEMİ

Ercan KAYA (*) Esra ÖZAY KÖSE (**) Meryem KONU (***)


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Sena Elmas
Tarih
:
11 Mart 2019, Pazartesi 10:21
Okunma
:
670 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları