Öğrencilere; “Alfabemizdeki harfleri başka bir yerde kullanabilir miyim? Nerede ve nasıl kullanabilirim?” sorusu soruldu.Daha sonrasında verilen cevaplar doğrultusunda güzel bir hayal yolculuğuna çıkılacağı ve bu yolculukta alfabenin de onlara eşlik edeceği söylendi. Öğrencilere renkli kartonlar dağıtıldı ve harfleri bir varlığın-nesnenin parçası olarak düşünmeleri istendi. Düşündükleri fikirleri resmeden öğrenciler ürettikleri düşüncelerin farklarını görüp, harflere uygun düşüncelerini zenginleştirerek tamamladı. İlişki kurarak parçaları bütünleyebilmeyi, bir bütün oluşturabilmeyi gözlemledi.İlişkisizmiş gibi gözüken veya gerçekten ilişkisiz olan parçalar arasındaki ilişkiyi gördü, içeriği daha derinlemesine bütünsel algıladı.Ortaya orijinal fikirler çıktı ve Türkçe dersinde alfabemizdeki harfleri eğlenerek farklı bakış açılarıyla görmeleri sağlandı.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Sena ELMAS | |
Tarih | 01 Ekim 2018, Pazartesi 09:57 | |
Okunma | 942 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?