Öğretmen çocuklara ahşap sudoku bloklarını dağıtır. Çocuklara belli sayılar vererek bu kenarlara sahip dikdörtgenlerin alanını hesaplatır. Daha sonraki aşamada; tahtaya bu alanlardan oluşturulmuş iki ve üç boyutlu geometrik cisimler çizerek bunları hayalgücü ve içgörü yeteneklerini birleştirerek yorumlamalarını ve alanlarını hesaplamalarını söyler. Bu sırada öğretmen hayalgücü ve içgörünün tanımını yaparak bu yeteneklerin nasıl kullanılacağını ve onlara ne kazandıracağını açıklar. Çocuklar bu çizimleri çözmeye çalışırken üst düzey zorlama sayesinde etkin öğrenmeyi tatmaya fırsat kazanmış olur. (Etkin öğrenme, üst düzey zorlama ister.) Öğretmen çocukların rastgele rakam seçmeleri için onlara sayı kavanozunu uzatır. Her öğrenci kendi seçtiği rakamları kullanarak yeni bir üç boyutlu cisim inşa eder. Bununla ilgili alan hesaplama sorusunu tasarlayarak çözümünü herkesle paylaşır. Öğretmen bu etkinlik sırasında öğrencilerden gelen geri bildirimleri dikkatle kaydederek gerekli dönüt ve düzeltmeleri sağlar. Öğrencilere rehberlik eder, aşamalı yapılandırma ve destek sağlar.
Bu etkinlik sayesinde öğretmen, daha sonraki etkinlik ve diğer öğretim yöntemlerinde kullanacağı bazı hazırbulunuşluk durumlarını gözlemlemiş oldu. Etkinliğin vardığı yerde çocukların işlemleme hızında gözle görülür değişim saptandı. Öğrenciler içgörü ve hayalgücü yeteneklerini keşfederek nasıl düşünmeleri gerektiğini tanımlamış ve bilgilerini buna dayanarak anlamlandırmış oldular. Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, iki ve üç boyutlu cisimlerin alanlarını hesaplamayı öğrendiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı Sarıkaya | |
Tarih | 02 Mart 2019, Cumartesi 16:01 | |
Okunma | 806 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?