Öğretmen çocukları üç gruba ayırır. Her bir grupta soru hazırlayan öğrenciler diğer ekiplere bu soruları yönelterek bilgi yarışması düzenler. Planlama ve çözüm sunma öğrencilere aitken yönetme ve puanlama sınıfın hakemi olan öğretmene aittir. Çocukların soru hazırlama aşamalarına her noktada müdahale ederek öğretmen, gruplar arası adaleti sağlamalı ve bu duygularını beslemekte son derece özenli olmalıdır. Materyal kullanım koşulları ve manyetik tahtanın kullanılması, magnetlerin özellikleri anlatılarak etkinlik önceden tamamıyla yapılandırılmalıdır. Öğrenciler soru ve cevapların sunumunda kendilerini açık ve net ifade etmelidir.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, kendi yeteneklerini sunma ve değerlendirme fırsatı bulmuş oldu. Aynı zamanda geliştirebilir olan yönlerini keşfederek yeni planlarını oluşturdular. Yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı | |
Tarih | 23 Mayıs 2019, Perşembe 11:44 | |
Okunma | 1.552 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?