Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 3-E Sınıfı ‘Scamper’ Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 3-E Sınıfı ‘Scamper’ Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 3-E Sınıfı ‘Scamper’ Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 3-E Sınıfı öğrencileri 29 Kasım Perşembe günü Fen Bilimleri dersi kapsamında ışık kaynakları konusunda ‘Scamper’ etkinliği yaptılar.

Bizler çocukların yaratıcılığını geliştirmek, hayal gücü, sezgi, düşünme ve orjinallik hazinelerini korumak amacı ile Scamper yöntemini kullanıyoruz. Bu yöntem, çocuklara düşüncelerini değiştirmeleri ya da birleştirmeleri konusunda adım attırarak; yaratıcı düşünmelerini sağlar. Scamper yöntemi, her yaş düzeyine eğlenceli bir şekilde uygulanabilir. Çocukların düşüncelerini geliştirip, onların keşif yapmasını cesaretlendirir. Yaratıcılıklarını ve kendi görüşlerini geliştirmeleri için, gereksinimlerine uygun pratik yapma olanağı yaratır. Esnek düşünmeyi ve kalıpları yıkmayı öğretir. Çocuğa yaratıcılıkla ilgili ne kadar çok çalışma yaptırılırsa, farklı düşünme becerisi de o oranda gelişir.

Scamper, bir nesneyle ilgili farklı sorular üretilerek o nesne hakkında yeni düşünceler geliştirilmesini amaçlar. Peki Scamper nedir?

SCAMPER tek bir nesneye yöneltilen düşünme yöntemi serisidir. Bunun için tek bir nesne seçilir, beyin fırtınası yoluyla bu nesne değiştirilip, geliştirilir. Bunu yapmak için sorular sorulur. Bu sorular çocuğun daha önce alışık olmadığı şekilde düşünmesini sağlar. Bu sorular bir anlamda farklı düşünme becerilerini kazandırmaya yönelik itici bir güçtür. Michalko'ya göre Scamperın felsefesi ‘Her fikir, var olan başka bir fikirden doğar.’

SCAMPER İngilizce yedi kelimenin ilk harflerinden oluşmuş bir akrostiştir.

  • Substitude= Yer değiştirme
  • Combine= Birleştirme
  • Adapt= Uyarlama
  • Modify, Minify, magnify= Değiştirme, küçültme, büyütme
  • Put tootheruses= Diğer kullanışlarının yerine koyma
  • Eliminate= Çıkarmak, yok etmek
  • Reverse, Rearrange= Tersine çevirme ve yeniden düzenleme.

Geleceğin mucitleri, çalışmanın sonuç ürünü olarak SCAMPER basamaklarına uygun yeni bir ışık kaynağı tasarladılar. Bu etkinlik sayesinde öğrencilerimiz farklı bakış açıları geliştirme ve yaratıcılıklarını kullanma noktasında gelişme kaydetmiş oldular.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Murat AKDEMİR
Fotoğraf
:
Emine GEZER
Tarih
:
30 Kasım 2018, Cuma 13:33
Okunma
:
1.125 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları