Öğretmen hazırlamış olduğu materyalleri öğrencilere dağıtarak heyecanla yapılacak etkinliği anlatır. Çarpma işlemi ve çarpım tablosunu daha önce öğrenmiş olan öğrenciler bunlarla ilgili etkinlik yapacakları için mutlu ve öğrenmeye açıklardır. Bilgileri somutlaştırma ve anlamlandırma için önemli noktaları fark eden öğrenciler, ikili gruplara ayrılarak masalarına grup çalışması için uygun biçimde konumlandırılır. Hazırlanan etkinlik kartonları dağıtılarak yapacakları işlemler tahtaya yazılır. Öğrencilere gerekli yönergeler verilerek işlemler basamak hizalarına dikkat edilerek işlem sırasına göre açıklanarak yapılması istenir. Öğretmen birbirinin yarısı 3’te biri 4’te biri ve 5’te biri olan sayılarla, sonuçları aynı olacak yeni işlemler yazdırır. Çocuklardan bu sayıların neden aynı çarpım sonucunu vermiş olabileceğini incelemelerini isteyerek açıklamalarla tartışma ortamı yaratır.Daha sonra çocukların da fark ettiği üzere var olan ilişkiyi açıklar. Bu etkinlik sırasında öğrencilerden gelen geri bildirimleri dikkatle kaydederek gerekli dönüt ve düzeltmeleri sağlar.
Bu etkinlik ile öğretmen, daha sonraki etkinlik ve diğer öğretim yöntemlerinde kullanacağı bazı hazırbulunuşluk durumlarını gözlemlemiş oldu. Etkinliğin vardığı yerde çocukların işlemleme hızında gözle görülür değişim saptandı. Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, ilgili konuda somut bir yaşantı edinmiş, bilinenden bilinmeyen ulaşmayı kavramış ve çarpma işlemlerinde çarpılan ve çarpan sayıların arasındaki katlama örüntülerinin çarpıma ne biçimde yansıdığını deneyimleyerek keşfetmiş oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı | |
Tarih | 06 Şubat 2019, Çarşamba 13:08 | |
Okunma | 1.102 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?