Öğretmen çocuklar için hazırladığı saat çıktılarını çocuklara dağıtır. Herkesin dilediği gibi boyaması için onları özgür bırakır. Çocuklar özgün isimler vererek hazırladıkları saati öğretmenlerinden söz hakkı alarak anlatır ve saatin kaç olduğunu, gösterimini sınıfla paylaşır. Öğretmen diğer üç saat için çocuklara saatlerin dijital yazımını verir ve çizmelerini ister. Daha sonra öğretmen kontrol ettikten sonra hepsini çocukların koluna sırayla takar. Öğretmen saatleri tahtaya çizerek çocukların gösterimlerindeki hatalar için dönüt ve düzeltmeleri gerçekleştirir. Tahtaya başka örnekler de yazar ve tüm öğrencilerden bu saatlerin gösterimini bulmalarını ve göstermelerini ister. Çalışmanın bitiminde en sevdikleri saatte ne yaptıklarını paylaşan çocuklar hayatın öğrenci yaşam alanına taşınması sayesinde kalıcı izli öğrenmeler edinmiş olurlar.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla saatlerin gösterimini kavramış oldular. Aynı zamanda yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | foto_cam | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 06 Kasım 2018, Salı 11:43 | |
Okunma | 977 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?