Öğretmen hazırlamış olduğu materyalleri öğrencilere dağıtarak heyecanla yapılacak etkinliği anlatır. Çarpma işlemi ve çarpım tablosunu daha önce öğrenmiş olan öğrenciler bunlarla ilgili etkinlik yapacakları için mutlu ve öğrenmeye açıklardır. Bilgileri somutlaştırma ve anlamlandırma için önemli noktaları fark eden öğrencilere hazırlanan etkinlik kartonları dağıtılarak yapacakları işlemler tahtaya yazılır. Öğrencilere gerekli yönergeler verilerek işlemler basamak hizalarına dikkat edilerek işlem sırasına göre açıklanarak yapılır. İlgili sayılar farklı renkteki kartondan kesilerek işlemde gereken yere yapıştırılır. Öğretmen bu etkinlik sırasında öğrencilerden gelen geri bildirimleri dikkatle kaydederek gerekli dönüt ve düzeltmeleri sağlar.
Daha sonraki etkinlik ve diğer öğretim yöntemlerinde kullanacağı bazı hazırbulunuşluk durumlarını gözlemlemiş oldu. Bu esnada çocukların duygularını paylaştığı küçük kartlar dersi daha etkileyici hale getirdi. Öğretmen elde edilen ürünlerini alarak tahtaya çıkan öğrencilere çarpım soruları sordu. Etkinliğin vardığı yerde çocukların işlemleme hızında gözle görülür değişim saptandı. Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, ilgili konuda somut bir yaşantı edinmiş ve çarpma işlemlerinde sayıların ve çarpımlarının yazım kuralları ile basamakların nasıl bir sırayla çarpılıp, toplamada hangi hizaya yazılacağını öğrenmiş oldular. Aşamalarını yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla kavramış oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 13 Aralık 2018, Perşembe 09:47 | |
Okunma | 1.443 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?