Öğretmen çocuklar için hazırlamış olduğu ders materyali ile sınıfa canlı bir giriş yapar. Çocuklara sırayla, hazırladığı rakam keselerinden farklı rakamlar çektirerek bölme işleminde hangi bölgelere yerleştireceklerinin yönergelerini verir ve son olarak bölme işlemi kurallarına uygun olarak hesaplatır. Daha sonraki aşamada; diğer arkadaşlarıyla beraber işlemin sağlamasını yapacak kontrol grubu oluşturulur. Bu sırada öğretmen çocukları sadece rehber sorularla yönlendirmektedir.
Etkinliğin vardığı yerde çocukların işlemleme hızında gözle görülür değişim saptandı. Öğrenciler bölme işleminde bölünen, bölen, bölüm ve kalanın yerini zihinlerine fotoğraflama yöntemi ile kazımış, verilmeyen rakamları hangi ters işlemlerle hesaplayabileceklerini ve tüm işlemlerin sağlamasını nasıl yapabileceklerini keşfetmiş oldular. Kendileri akıl yürütme ve karar verme becerilerini kullanarak sonuca vardıkları için anlamlı öğrenme hedefine ulaşıldı.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı Sarıkaya | |
Tarih | 19 Mart 2019, Salı 08:51 | |
Okunma | 1.266 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?