Öğretmen çocuklar için önceden tasarladığı ders materyalini sınıfa getirir. Ders için uygun bir masa hazırlayarak üzerine materyali yerleştirir. Çocuklara yapacakları etkinlik ile ilgili bilgiler verir. Sayıların yuvarlanması ile ilgili notları paylaşır ve örnekler çözer. Bütün çocuklara sırasıyla söz hakkı verir ve tahtaya kalkan çocuk verilen topun üzerindeki sayının bir sonraki onluğa mı yoksa kendi onluğuna mı yuvarlanacağını söyleyerek topu ilgili yöne doğru yuvarlama tepesine yuvarlar. Etkinliği tamamladıktan sonra öğretmen ile beraber tahtada üç basamaklı sayıların onluğa yuvarlanması ile ilgili örnekler çözerler. Bunun ardından ilk seferdeki gibi topların üzerinde bu kez üç basamaklı sayılar vardır ve bu sayıların onluğa ne şekilde yuvarlanacağını açıklayarak etkinliği tamamlarlar.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla sayıların kendi onluğuna ve bir sonraki onluğa nasıl yuvarlanacağını kavramış oldular. Sayıları yuvarlama konusunda potansiyelleri iyi olduğu için üç basamaklı sayılar da konuya entegre edilerek örnekleri çözülmüş oldu.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 19 Ekim 2018, Cuma 08:36 | |
Okunma | 1.317 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?