Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 2/D Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Basamak Basamak Mantar” Etkinliğinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 2/D Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Basamak Basamak Mantar” Etkinliğinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 2/D Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri “Basamak Basamak Mantar” Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekâlılar ve Yetenekliler İlkokulu 2/D Sınıfı Matematik Esnek Grup Öğrencileri 3 Ekim Çarşamba günü Matematik dersi kapsamında “Sayı Basamakları” konusu ile ilgili ‘Basamak Basamak Mantar’ isimli etkinliği yaptılar.

Öğretmen çocuklar için önceden tasarladığı ders materyalini sınıfa getirir. Ders için en uygun olan panoya asar. Çocuklara yapacakları etkinlik ile ilgili bilgiler verir. Yönergeleri dikkatle dinleyen çocuklar etkinlik için heyecanlanırlar. Öğretmenin her çözük için tahtaya yazdığı üç basamaklı sayıyı, basamaklarına ayırarak birer adet birler basamağı, birer adet onlar basamağı, birer adet de yüzler basamağı için kendilerine verilen bardakları hazırladılar. Bu bardakları mantardaki uygun olan beneğe takarak küçük üç adet not kağıdına ise yüzlük sayısı kadar yüzlük sembolü, onluk sayısı kadar onluk sembolü ve birlik sayısı kadar çubuk çizdiler. Bu küçük kağıtları katlayıp mantardaki ilgili keseciğe attılar. Bütün çocuklar etkinliği tamamladıktan sonra öğretmen mantarı masasına aldı ve çocuklarla beraber başına toplanarak cevaplarını kontrol ettiler. Rastgele sıra aldıkları için kimin doğru kimin yanlış yaptığı belli olmadan dönüt ve düzeltmeler öğretmen tarafından sağlandı. Daha sonra öğretmen bu konuyla ilgili olarak birkaç alıştırma soru yazarak sınıfta çözdü. Basamak değeri ve sayı değeri hesaplamalarını da bu materyali kullanarak anlattı.

Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla basamak kavramını kavramış oldular. Basamak değeri ve sayı değeri hesaplamalarında ustalaştılar. Aynı zamanda yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
İbrahim Aslan
Fotoğraf
:
Şükran AVCI
Tarih
:
05 Ekim 2018, Cuma 15:51
Okunma
:
1.663 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları