Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, Üstün Zekâlılar İlkokulu | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-D Sınıfı Öğrencileri Üretken Düşünme Becerileri/ Yaratıcılık Dersinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-D Sınıfı Öğrencileri Üretken Düşünme Becerileri/ Yaratıcılık Dersinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-D Sınıfı Öğrencileri Üretken Düşünme Becerileri/ Yaratıcılık Dersinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 1-D Sınıfı Öğrencileri Yaratıcılık Dersi Kapsamında SCAMPER tekniğini kullanarak belirlenmiş bir probleme çözüm aradı.

SCAMPER tekniği, “yeni olan her şey var olan şeylerin dönüşümleridir” düşüncesine dayanmaktadır. SCAMPER sözcüğü Eberle tarafından geliştirilmiş, onu oluşturan düşünme eylemlerini ifade eden yedi sözcüğün baş harflerinden oluşmaktadır. Bu sözcükler İngilizce fiillerdir.( Substitute, Combine, Adapt, Modify: Magnify/Minify, Put to other purposes, Eliminate, Reverse/ Rearrange)

Bu teknik yedi farklı türden oluşan fikir kıvılcımlayıcı soru listesidir. Gerçekte bu türler yalnızca soru paketleridir ama düşünce kıvılcımlayıcı, fikir üretici, problem çözümü veya ürün geliştirme sürecini değiştirici sorulardır. Her tür kendine özgü sorular içerir. SCAMPER, okulda veya günlük hayatta gerçek problemleri çözmek ya da yaratıcı ürünler geliştirmek amacıyla her birey tarafından kullanılabilir.

Öğrencilere öncelikle teknik hakkında bilgiler verildi. Hangi harfte nasıl sorular sorulması gerektiği üzerine tartışılarak çeşitli örnekler sunuldu. Sonrasında “Bir kafede işletmeci olduğunuzu hayal edin. Yaptığınız kontrollerde müşteri sayısında bir azalma olduğunu fark ettiniz.Bunun üzerine bir araştırma yaptınız ve sorunun kullandığınız karton bardaklardan kaynaklandığını öğrendiniz. Bu durumda müşteri sayısını arttırmak için neler yapardınız?” yönergesi verilerek öğrencilerden yönerge üzerine düşünmeleri istendi.

SCAMPER tekniğini ilk defa kullanan öğrenciler harfleri kullanarak çözüm üretmeye başladı. Sonrasında ise öğrencilerin çözümleri teker teker değerlendirildi.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
İbrahim Aslan
Fotoğraf
:
Hilal ATLI
Tarih
:
28 Mayıs 2018, Pazartesi 10:10
Okunma
:
1.318 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları