Öğrenciler, müzede Pratik Matematik ekibi ile tekerlemeler eşliğinde eserleri tanımaya, gezi çalışma kâğıtlarındaki soruları yanıtlayarak gizli şifreleri bulmaya çalıştılar. Matematik bilgilerini kullanarak müzede sergilenen M.Ö. 6.000’den günümüze kadar Anadolu ve Türk-İslam Eserleri hakkında bilgi edindiler. Matematiğin öğrencilerin analitik algısına gelişmesine fayda sağlayarak günlük hayatın birçok noktasında yer aldığını deneyimlediler.
Matematiğin Şifreleri Çözülüyor
Öğrenciler, geometrik şekilleri hatırlayıp geometrik şekillerden köşeli olanların hangi özelliğine göre isim aldıklarını öğrendiler. Geometrik şekillerin tasarım yaparken kullanım kolaylığına göre seçildiğini fark ettiler. Desenlerde örüntüyü ve kurallı dizilimleri fark eden öğrenciler, simetrik şekilleri ve objeleri dikkatlice inceleyerek krokiden yola çıkıp mekânı kuşbakışı olarak algıladılar. Kroki üzerinde yön ve yer tespiti yaptılar. Müze görevlilerinin yönlendirdikleri tekerlemelerdeki bilmeceleri cevaplayarak şifreleri çözdüler. Şifreleri çözümleyen öğrenciler, günün son etkinliği olan bir matematik bulmacasıyla uğraştılar. 1’ den 6’ya kadar olan rakamları üçgensel bir şekilde kenarlardaki sayıların toplamları eşit olacak bir şekilde yerleştirmeye çalıştılar.
Haber | Nurhan Baldiş | |
Editör | Mehmet KAPAN | |
Fotoğraf | İlknur DİNÇSEVEN | |
Tarih | 19 Aralık 2014, Cuma 17:43 | |
Okunma | 2.518 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?