Yetenek Merkezli Eğitim Modeli ile Türkiye’de eğitimin markası olan Okyanus Koleji müfredata uygun olarak yaptı gezi ve çalışmalarla fen bilimleri dersin de öğrenmenin kalıcılığını artırmak için gezi -gözlem yöntemini uyguluyor.
Bahçeşehir Okyanus Koleji ortaokul öğrencileri 16 Aralık 2015 tarihinde Santral İstanbul Müzesi'nde ‘Gizemli Kutular’ atölye çalışmasına katılarak bilimsel araştırma yapmanın önemini kavradılar.
Londra Bilim Müzesi tarafından geliştirilmiş olup halen İngiltere’de uygulanmakta olan program, 2012-13 eğitim döneminden bu yana, Türkiye’de İnformel Eğitim/çocukistanbul işbirliği ile yürütülmektedir. “Gizemli Kutular”, öğrencilerin bilimsel düşünme yöntemleri ile çalışarak yaratıcı bir biçimde tartışma, gözlem yapma, takım çalışması, deney yolu ile analiz yapma, hipotezler geliştirme becerilerini geliştirmeyi, bilim ile ilgili algılarının olumlu anlamda değişimini hedefleyen, eğlenceli ve heyecan verici bir interaktif atölye çalışmasıdır.
Okyanus öğrencileri yapmış olduğu bilimsel araştırmalarının farkındalığı artırmak ve bilim okyanusunun ne kadar geniş olduğunu, bazı yerlerinin de karanlık olduğunu daha iyi anlamak için katıldığı atölye çalışmasında sonucunun belli olmadığı bilimsel araştırmalarının neden yapılması gerektiğini anlamaya çalıştı.
Bahçeşehir Okyanus Koleji Fen Bilimleri Öğretmeni Aysel Özlem Gizemli Kutular atölye çalışmasıyla ilgili olarak “Fen Bilimleri dersi öğretim programının vizyon ve hedeflenen bilimsel süreç becerileri ve yaşam becerilerinin kazandırılması ile bire bir örtüşmektedir.” dedi.
Haber | Serdal Salmanlı | |
Editör | Onca UĞURLU | |
Fotoğraf | AYSEL ÖZLEM | |
Tarih | 24 Aralık 2015, Perşembe 10:34 | |
Okunma | 1.501 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?