Okullarda öğrenme büyük ölçüde okuma ve dinlemeye dayanmaktadır. Günlük yaşamda ise dinleme iletişimin en önemli unsurudur.
Uyanık olduğumuz zamanın % 50 ile % 80'ini iletişim kurarak geçiririz. İletişim kurma zamanının en az % 45'i dinlemeyle geçer. Okullarda bu oran ise daha fazladır. Öğrenciler sınıfta geçirdikleri zamanın % 60 ila % 70 ini dinleyerek geçirirler. Bu nedenle etkili ve verimli dinleme, not tutmanın ve buna bağlı olarak öğrenmenin önemli bir unsurudur.
Duymak ve dinlemek birbirinden farklı kavramlardır. Duymamız bizim bir konuyu dinlediğimiz anlamına gelmez. Duyma pasif, biyolojik bir süreçtir. Yani duyma ses titreşimlerinin kulak zarına çarpmasıdır. Dinleme ise aktif, bilişsel bir etkinliği kapsayan bir süreçtir. Gelen bilgi yorumlanır, dinlemenin sonunda düşünme olayı vardır.
Rehberlik birimi tarafından gerçekleştirilen etkinlikle sınıfta etkin dinlemek için öğrencilerimizin neler yapmaları gerektiğiyle ilgili beyin fırtınası yapıldı ve örnekler üzerinden öğrencilerin etkin dinlemenin önemini kavramaları amaçlandı.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Göktuğ Hekimoğlu | |
Fotoğraf | Emine GEZER | |
Tarih | 25 Kasım 2017, Cumartesi 13:57 | |
Okunma | 1.213 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?