Takım ortak bir amaç için ortak çalışma içinde olan en az iki kişiden oluşan gruptur. Ekibin varlığından söz edebilmek için ekibi bir araya getiren ve bir arada tutan ortak amaçlar olmalıdır. Ekibin üyeleri bir araya gelerek kendilerinden daha büyük bir bütünü oluştururlar. Bu nedenle ekip üyelerinin birbirlerini tamamlıyor olması gerekmektedir. Bireysellik ekibin içinde ve ekibin hedefleri doğrultusunda eritilmelidir. Bütün bunlarla bir sinerji oluşur ve bu da işin en iyi şekilde ortaya çıkmasını sağlar. Ekibin içinde artık “ben” yoktur ”biz” vardır. Ortaya çıkan iş “ben”im değil “biz”im ürünümüzdür.
Ekip çalışması bir orkestra gibidir ve bu orkestra gücünü uyumdan alır, solist yoktur. Ekip üyeleri birbirleriyle sürekli etkileşim halindedirler. Bu nedenle de kendi performansları kadar diğer üyelerin performansından da sorumludurlar. Ekip içinde etkileşimi arttırmanın yolu da doğru iletişimden geçmektedir. Ekip üyeleri bütünü birlikte tamamladıklarını unutmadan birbirlerine karşı saygılı olmalıdırlar.
Sınıf içerisinde öğrencilerin de bir takım olduğu düşünüldüğünde öğrencilerin arasındaki iletişim ve uyum da önemli hale gelmektedir.
Sunum öncesinde öğrencilere balık ağı oyunu oynatıldı. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi tarafından gerçekleştirilen etkinlikle öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini geliştirebilmek ve sınıfta takım ruhunu oluşturabilmek için neler yapmaları gerektiğiyle ilgili beyin fırtınası yapıldı. Öğrenciler oynadıkları balık ağı oyununda ekip çalışmalarında hangi hususlarda eksiklerinin olduğunun farkına vardılar ve bu alanlarda nasıl gelişebileceklerine dair bilgilendirildiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Emine GEZER | |
Tarih | 19 Mart 2018, Pazartesi 11:30 | |
Okunma | 1.411 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?