Zenginleştirme derslerimizden biri olan “Sosyal Duygusal Gelişim” dersinde zihinsel açıdan yüksek potansiyele sahip öğrencilerin, duygusal ve sosyal alanda olumlu yönde gelişmelerine, var olan potansiyellerini en iyi şekilde ortaya koymalarına yardımcı olunmaktadır. Çocukların, gelişim dönemlerinde yaşayabilecekleri çatışmalarla en olumlu şekilde baş edebilmelerini sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar; “Kendini Kabul Etme, Duygular, Tutumlar ve Davranışlar, Problem Çözme / Karar Verme, Kişilerarası ilişkiler” başlıkları altında verilmektedir.
“Deneyebilirim” adlı etkinlik kendini kabul etme başlığı adı altında verilmektedir. Bu etkinlikteki amaç:
‘’Sonucunu düşünmeden elinden gelenin en iyisini yapmayı veya denemeyi öğrenmek önemlidir’’ düşüncesini öğrencilere kazandırmaktır.
Birinci aşamada, öğrencilerden zor olabileceğini düşündükleri bir şeyi denedikleri veya hiç yapamayacaklarını zannettikleri bir şeyi yaptıkları durumlara ilişkin örnekleri paylaşmaları istenmiş ve etkinlik başlatılmıştır. Sonrasında o şeyi yapmayı denediklerinde ne olduğunu, ne hissettikleri tartışılmıştır.
İkinci aşamada ise öğrenciler bazı kısa süreli deneylere katılmaları için davet edilmiş ve aşağıdaki komutlar verilmiştir.
Deneyler yapıldıktan sonra öğrenciler ile içerik ve tartışma soruları cevaplanmıştır. Süreç sonunda;
“Deneyimlerin, yaralayıcı değil; yardımcı olduğu’’ fikri pekiştirilmiştir. “Eğer çocuklar dener ve hata yaparlarsa, bu hataları onların yetersiz oldukları veya o görevi hiçbir zaman yapmayı öğrenemeyecekleri anlamına gelmez. ’’ düşüncesi vurgulanmıştır.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Hilal Atlı | |
Tarih | 12 Ocak 2019, Cumartesi 09:31 | |
Okunma | 1.012 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?