Öğretmen çocuklar için önceden hazırlamış olduğu, kesirler yazdığı kartları deste halinde küçük bir gösteriyle rastgele karıştırır ve sırayla kart alarak hepsinin eşit sayıda kart almalarını sağlar. Fon kartonundan hazırladığı büyük daireleri ise çocuklara göstererek yönergeleri verir. Çektiği kartlara bakarak kesirlerin okunuşunu sözlü olarak dile getiren çocuklar, dairelerin gereken sayı kadar eş parçalara ayıran çocuklar, alacakları pay kadarını da makasla keserek alırlar. Kesirleri önceki derslerde teorik olarak gören çocuklar bu derste ise somut deneyimlerle görsel algılarını da kullanarak anlamlandırmış oldular. Aldıkları parçaların toplamını etkinlik sonunda karşılaştırarak kimin daha çok pay aldığını tespit edip sonraki kesirler konuları için de ön yaşantı sağlamış oldular.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla kesirlerin gösterimini kavramış oldular. Aynı zamanda yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 24 Nisan 2018, Salı 13:24 | |
Okunma | 1.093 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?