Sınıflardaki öğrenciler içerisinden dört jüri üyesi belirlendi. Diğer öğrenciler ise iki gruba ayrıldı. Öğrencilerin derse karşı hazırbulunuşluklarını arttırmak için araştırma yapmak üzere teknolojik araçların insanlar üzerindeki etkisi konusu verildi. Münazara çalışması öncesi öğrenciler araştırmaları üzerinde tartışarak, özgün ve yaratıcı fikirlerini grup arkadaşları ile paylaştılar. Bir grup ‘Teknolojik araçlar insanlar için faydalıdır’ tezini savunurken diğer grup ‘Teknolojik araçlar insanlar için zararlıdır’ antitezini savundu. Jüri üyeleri münazara kurallarına göre grupları puanladılar ve kazanan grup belirlendi.
İki karşıt düşüncenin, iki grup arasında bir jüri önünde tartışıldığı konuşmalardır. Daha çok, okullarda uygulanan bir tartışma çeşididir. Konuşma kurallarına uygun bir şekilde gerçekleştirilen münazarada bir tez ve antitez vardır. Münazarada birer cümle ile ifade edilen düşünce, bir hakem kurulu (jüri) önünde, en az iki grup arasında tartışılır. Her grubun bir başkanı vardır, başkanlar grubun sözcüsü durumundadır.
Münazarada amaç, öğrencilerin dersin dışında başka kitapları okumasını ve incelemesini sağlamak, onların konuşma becerilerini geliştirmek, düşünceler arasında bağ kurabilmek, düşüncelerini kusursuz bir şekilde dile getirmektir. Böylece münazara sayesinde öğrencilerin konuşma yeteneği gelişir, yorum becerileri artar, farklı konular üzerinde fikir üretme, kendi fikrini savunma yetisi kazanırlar.
Münazara, tartışmadan yarışma havasında gerçekleştirilmesi bakımından farklılık gösterir. Çünkü tartışmalarda yarışma havası yoktur ama münazaralarda vardır. Çünkü münazarada hakem heyeti (jüri) tarafından birinci olan grup seçilecektir.
Münazaranın özellikleri şunlardır:
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Elif Uysal,Emine Gezer | |
Tarih | 06 Mart 2017, Pazartesi 17:15 | |
Okunma | 2.108 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?