Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, İlkokul | Haber | Bahçeşehir Üstün Zekalılar İlkokulu 4-E ve 4-F Sınıfları 'Münazara' Etkinliğinde
Bahçeşehir Üstün Zekalılar İlkokulu 4-E ve 4-F Sınıfları 'Münazara' Etkinliğinde Bahçeşehir Üstün Zekalılar İlkokulu 4-E ve 4-F Sınıfları 'Münazara' Etkinliğinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 4-E ve 4-F sınıfı öğrencileri 29 Şubat tarihinde Türkçe dersi kapsamında münazara etkinliğini gerçekleştirdiler.

Sınıflardaki öğrenciler içerisinden dört jüri üyesi belirlendi. Diğer öğrenciler ise iki gruba ayrıldı. Öğrencilerin derse karşı hazırbulunuşluklarını arttırmak için araştırma yapmak üzere teknolojik araçların insanlar üzerindeki etkisi konusu verildi.  Münazara çalışması öncesi öğrenciler araştırmaları üzerinde tartışarak, özgün ve yaratıcı fikirlerini grup arkadaşları ile paylaştılar. Bir grup ‘Teknolojik araçlar insanlar için faydalıdır’ tezini savunurken diğer grup ‘Teknolojik araçlar insanlar için zararlıdır’ antitezini savundu. Jüri üyeleri münazara kurallarına göre grupları puanladılar ve kazanan grup belirlendi.

İki karşıt düşüncenin, iki grup arasında bir jüri önünde tartışıldığı konuşmalardır. Daha çok, okullarda uygulanan bir tartışma çeşididir. Konuşma kurallarına uygun bir şekilde gerçekleştirilen münazarada bir tez ve antitez vardır. Münazarada birer cümle ile ifade edilen düşünce, bir hakem kurulu (jüri) önünde, en az iki grup arasında tartışılır. Her grubun bir başkanı vardır, başkanlar grubun sözcüsü durumundadır.

Münazarada amaç, öğrencilerin dersin dışında başka kitapları okumasını ve incelemesini sağlamak, onların konuşma becerilerini geliştirmek, düşünceler arasında bağ kurabilmek, düşüncelerini kusursuz bir şekilde dile getirmektir. Böylece münazara sayesinde öğrencilerin konuşma yeteneği gelişir, yorum becerileri artar, farklı konular üzerinde fikir üretme, kendi fikrini savunma yetisi kazanırlar.

Münazara, tartışmadan yarışma havasında gerçekleştirilmesi bakımından farklılık gösterir. Çünkü tartışmalarda yarışma havası yoktur ama münazaralarda vardır. Çünkü münazarada hakem heyeti (jüri) tarafından birinci olan grup seçilecektir.

Münazaranın özellikleri şunlardır:

  • Savunulan düşünceyi kanıtlama ve tartışmadan ga­lip çıkma amacı güdülür.
  • Konuşmacı sayısı bir ile dört arasında değişebilir, gruplar sözcülerini veya başkanlarını önceden belirler.
  • Konuşmalar yapıldıktan sonra jüri, konuşmacıların hazırlıklarını, savunmalarını ve konuşma becerilerini dik­kate alarak bir değerlendirme yapar ve yarışmanın gali­bini belirler.
  • Genellikle okul ortamlarında yapılan tartışmalardır.

 


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Fırat TUMBUL
Fotoğraf
:
Elif Uysal,Emine Gezer
Tarih
:
06 Mart 2017, Pazartesi 17:15
Okunma
:
2.032 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları