Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, İlkokul | Haber | Bahçeşehir Okyanus Üstün Zekalılar İlkokulu 2/D Sınıfı '6 Şapka' Yöntemini Kullandılar
Bahçeşehir Okyanus Üstün Zekalılar İlkokulu 2/D Sınıfı '6 Şapka' Yöntemini Kullandılar Bahçeşehir Okyanus Üstün Zekalılar İlkokulu 2/D Sınıfı '6 Şapka' Yöntemini Kullandılar
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2/D sınıfı öğrencileri 30 Kasım tarihinde Hayat Bilgisi dersi kapsamında 'Bir Başkadır Benim Ülkem' konusunu "6 Şapka" yöntemi ile işlediler.

Öğrenciler “Adreslerimizin yazılı olarak biliniyor olması insan hayatını olumlu mu etkiler, olumsuz mu?” konusu üzerinde tartışan öğrenciler 6 ŞAPKA tekniğini kullanarak değerlendirdiler.

6 Şapka Yöntemi, derslerde düşünce ve önerilerin belirli bir düzen içinde sunulması ve sistematikleştirilmesi için kullanılan bir yöntemdir. Şapkalar düşüncelerin ayrıştırılması için kullanılan bir semboldür. Öğrencilerden şapkaların rengi değiştikçe, rengin simgelediği düşüncelerin belirli bir düzen içinde sırasıyla aktarılması beklenir.

Beyaz şapka (Boş sayfa): Tarafsız şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili net bilgi ve raporlar ortaya konur.(objektif)

Kırmızı şapka (Ateş): Duygusal şapkadır. Görüşülen konu ile ilgili olarak, kişilere hiçbir dayanağı olmadan, sezgi, fikir ve duygularını söyleme fırsatı verir.(sübjektif)

Sarı şapka (Güneş): İyimser şapkadır. O işin avantajları ortaya konulur. Övgü, olumlu görüşler söylenir.(objektif)

Siyah şapka (Yargıç cübbesi): Kötümser şapkadır. Eleştiri, olumsuz görüşler ile görüşülen konunun riskleri, gelecekte doğuracağı problemler ortaya çıkar. (objektif)

Yeşil şapka (Bitki): Yenilikçi şapkadır. Konuyla ilgili alternatifler ve yeni yaklaşımlar araştırılır. 'her şey uyar' (spekülatif)

Mavi şapka (Gökyüzü): Serinkanlı şapkadır. Düşünce sistematize edilir. "Büyük Resim," "İdareci şapka," "Meta şapka," "düşünmenin düşünülmesi", tüm süreci (gözden geçirme)

6 şapka tekniğinin ana amacı:

  • düşünme sürecine odaklanıp geliştirmek
  • yaratıcılığı cesaretlendirmek, paralel ve lateral düşünme
  • iletişimi iyileştirme
  • karar verme sürecini hızlandırma
  • tartışmalardan kaçınma

 


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
Fırat TUMBUL
Fotoğraf
:
Sümeyye Kenger
Tarih
:
02 Aralık 2016, Cuma 16:41
Okunma
:
2.634 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları