Her çocuk için birer sandalye daire şeklinde yerleştirilmiştir. Sınıftaki öğrenci sayısına göre, her biri farklı bir karta yazılmışmutlu, üzgün, gururlu, endişeli, korkmuş, heyecanlı, kızgın, deliye dönmüş, incinmiş, sinirli, utanmış, sevinçli, hayal kırıklığına uğramış, kıskanmış, bozulmak, duygusal kırıklığa uğramış (boşuna didinmiş)gibi duygu kelimeleri kartların çekileceği bir kutu içerisine bırakılır.
Öğrencilere tıpkı ‘’müzikli sandalyeler’’ gibi bir oyun oynayacakları söylenmesinin ardından müzik durduğunda, herkes bir sandalye bulup, oturmak zorundadır şeklinde ifade edildi. Sandalyeler her zaman öğrenci sayısından bir eksiktir.
Sandalye bulamayan ve ayakta kalan öğrenci kutudan bir duygu kelimesi çekip ve bu duyguyu hissettiği bir anı veya durumu anlattı. (Örneğin; ‘’Kız kardeşim doğduğunda çok gururlanmıştım” gibi) ve diğer öğrencilere de bu duygunun olumlu mu yoksa olumsuz mu olduğunu söyledi. Eğer olumsuzsa, bu olumsuz duyguyla nasıl baş ettiğini açıkladı.
Öğrenciler bu etkinlik sayesinde duygulara ilişkin kelime hazinesini geliştirerek ve olumsuz duygularla baş edebilmenin yollarını belirlediler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Fırat TUMBUL | |
Fotoğraf | Sümeyye Kenger | |
Tarih | 30 Aralık 2016, Cuma 15:57 | |
Okunma | 2.474 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?