Bahçeşehir / Esenkent Okyanus Koleji, İlkokul | Haber | Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal – Duygusal Gelişim Dersinde
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal – Duygusal Gelişim Dersinde Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal – Duygusal Gelişim Dersinde
Fotoğraf Galerisini Aç
  • Paylaş
Bahçeşehir Okyanus Koleji Üstün Zekalılar ve Yetenekliler İlkokulu 2-D Sınıfı Öğrencileri Sosyal – Duygusal Gelişim Dersinde “Kendinizi Küçümsediğiniz Durumlar” Adlı Etkinliği Yaptı.

Temel zenginleştirme derslerimizden biri olan sosyal duygusal gelişim dersinde; zihinsel açıdan yüksek potansiyele sahip öğrencilerin, duygusal ve sosyal alanda olumlu yönde gelişmelerine, var olan potansiyellerini en iyi şekilde ortaya koyabilmelerine yardımcı olunmaktadır. Çocukların, gelişim dönemlerinde yaşayabilecekleri çatışmalarla en olumlu şekilde baş edebilmelerini sağlamak amacıyla yapılan çalışmalar; “Kendini Kabul Etme, Duygular, Tutumlar ve Davranışlar, Problem Çözme / Karar Verme, Kişilerarası ilişkiler” başlıkları altında verilmektedir. Kazandırılmak istenen duygu, düşünce ve davranışların çocuğun kişilik örüntüsü haline gelmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüm yaşamları boyunca olumlu düşünen, duygularının farkında olan, başkalarının duygu ve düşüncelerine duyarlı olan, duygularını uygun yollarla ifade edebilen, kendini ve başkalarını olduğu gibi kabul edebilen, davranışlarını kontrol edebilen, problem çözebilen, özgüveni yüksek, kişilerarası ilişkilerde ve iletişim kurmada başarılı, ahlaki değer yargıları yüksek olan bireyler haline gelebilmeleri hedef alınmaktadır.

“Kendinizi Küçümsediğiniz Durumlar” etkinliği “Kendini Kabul Etme” başlığı adı altında işlenmiştir.

Etkinliğin Amacı:

Çocukların kendilerini küçümsediği durumlar ve bu küçümsemelerin, kendileri üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Kullanılan materyaller:

  1. Üzgün bir yüz ifadesi olarak dekore edilmiş, üzerinde de “işe yaramaz, zevksiz, çirkin, çılgın’’ gibi olumsuz, küçük düşürücü ifadeler yazılı bir kese kâğıdı.
  2. Üzerinde; ‘’yaptığım hiç bir şeyi beceremiyorum, ben bir kuklayım, çirkinim, en kötüsü benim, ben bir hiçim, kimse beni sevmiyor’’ gibi ek olumsuz ifadeler yazan küçük kâğıt parçaları.

Etkinliğin İşleyişi:

Öncelikle kese kâğıdı öğrencilere gösterildi ve kâğıdın dışında yazılı ifadeler okundu. Sonra bunların “küçük düşürücü ifadeler’’ olduğu, bunları bize başkalarının söyleyebileceği gibi, bizlerin de kendi kendimize söyleyebildiğimiz açıklandı. Bu etkinlikte önemli olanın ise, bizlerin kendimize söylediği “küçük düşürücü ifadelerin’’ olduğu vurgulandı.Sonrasında gönüllü öğrencilerden, kese kâğıdının içinden bir kâğıt çekmesi ve bu kâğıtta yazanı yüksek sesle, tıpkı kendi kendilerine konuşuyormuşçasına okumaları istendi. Öğrencilere;

  1. Kendine bu tarz küçük düşürücü ifadeler kullandığın zaman, kendini nasıl hissettin?
  2. Şimdiye kadar hiç kendine bu tarz şeyler söyledin mi? Örnek verir misin?
  3. Kendini küçük düşürmen sana ne kazandırıyor? ( Ne işe yarıyor?)
  4. Bazı hatalar yapsan bile, kendini üzmen, moralini bozman bu durumu düzeltiyor mu?
  5. Kendimizi bunları söylemekten nasıl alıkoyabiliriz? soruları yöneltildi.

 

Son aşamada ise “Bir insan hata yapsa ya da bir şanssızlık yaşasa bile kendi kendisini küçük düşürmesi, kendi kendisinin canını sıkması, durumu daha da kötüleştirir’’ düşüncesini vurgulandı.


Haber
:
Nurhan Sözeyatanoğlu
Editör
:
İbrahim Aslan
Fotoğraf
:
Hilal ATLI
Tarih
:
26 Ekim 2018, Cuma 13:41
Okunma
:
936 defa okunmuş

  • Paylaş
Yorum Yazın :
Yorumlar :

Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?

FORMU DOLDURUN
KAYIT VE ÜCRET İÇİN
SİZE HEMEN DÖNELİM

Arama

Kişisel Verilerin Korunması Politikası - Çerez Politikası - Çerez Ayarları