Öğretmen bu derste pinpon toplarıyla bir etkinlik yapacaklarını söyledi.Etkinlik için sesli ve sessiz harfleri söylemeleri istendi. Öğrencilerin harfleri söylemesiyle öğretmen pinpon toplarının üzerlerine harfler tek tek yazıldı ve toplar sesli ve sessiz harfler olarak iki ayrı kutuya konuldu.Öğrencilerden 3 tane sessiz, 2 tane sesli harf kutusunda pinpin topları çekmesi istendi. Çıkan harflerden sınıfta anlamlı kelimeler oluşturulması istendi.Bir ders saati boyunca etkinlik devam ettirildi.
Ozyurek ve Cavuş (2016, s.2163 )
Verilerin görüşme yoluyla elde edildiği çalışmada, katılımcı öğretmenler çocuklariçin en etkili öğretim yönteminin yaparak-yaşayarak öğrenme yöntemi olduğunu vebunu takiben oyun yönteminin olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin oyunu etkin öğrenme yöntemleri arasında ilk sırada tutmadıkları görülmüştür. Bu bulgudan farklı olarak Öztemiz ve Önal (2013), ilkokul öğrencilerinin oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazanmasına yönelik öğretmen görüşlerini inceledikleri araştırmalarında oyun tekniğinin en temel öğrenme yöntemlerinden biri olduğunu ve okuma alışkanlığını kazandırmada da etkili olduğunu belirtmişlerdir.
Kaynakça
Özyürek, A., & Çavuş, Z. S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin oyunu öğretim yöntemi olarak kullanma durumlarının incelenmesi. Kastamonu Education Journal, 24(5), 2157.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Sena Elmas | |
Tarih | 07 Mart 2019, Perşembe 12:33 | |
Okunma | 1.064 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?