Öğretmen çocuklara bir beyin fırtınası etkinliği yaptırdı. Tüm çocuklar beden dili, jest ve miminler ile ilgili çağrıştırdıkları kelimeleri nedenleri ile birlikte söylediler. Sınıf ortamını canlandıran ve görüşleri genişleten bu etkinlik sonrasında beden dili, jest ve mimiklerin tanımlarına öğrenciler, anahtar sorularla yönlendirilerek ulaşıldı. Çocuklar ikişer ve üçerli gruplara ayrılarak birtakım temalar kapsamında arkadaşlarıyla planladıkları küçük oyunu sundu. Arkadaşlarının bu sessiz oyun sırasındaki beden dili, jest ve mimiklerinden faydalanarak konu veya olay ile ilgili tahminlerini dinlediler. Konuyla ilgili bir de empati etkinliği yapıldı. “Yüz kaslarını kullanma güçlüğü çeken biri neler yaşayabilir?”
Etkinliğin vardığı yerde,çocuklar günlük hayatta beden dilinin önemini, yanlış anlaşılmalara yol açabilecek bazı istemsiz bedensel tepkileri, jest ve mimiklerini nasıl doğru biçimde kullanabileceklerini aşamalı bir yönlendirme ve teşvik ile kavramış oldular. Aynı zamanda çocuklar, ilgili konuda somut bir yaşantı edinmiş, iç dünyalarının karşı tarafa ne biçimde yansıdığını deneyimleyerek keşfetmiş oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı | |
Tarih | 16 Şubat 2019, Cumartesi 15:47 | |
Okunma | 1.079 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?