Öncelikle öğrencilere üzerinde sayıların yazılı olduğu kartlar ve iki renk mandal dağıtılır. Öğrencilere gerekli yönergeler verilerek sırayla tahtaya çıkmaları için izin verilir. Tahtaya çıkan öğrenci yazdığı sayının kendi onluğuna mı yoksa bir sonraki onluğa mı yuvarlandığını söyleyerek ilgili renkteki mandalı sayı kartına takar. Son olarak elindeki sayıyı ve hangi sayıya yuvarlandığını yazarak görevini tamamlar. Tüm sınıf öğrencileri sırayla bunu yaparken öğretmen gereken noktalarda ipucu, açıklama, destek, geri dönüt vererek süreci yönetir.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, ilgili konuda yapılan çok sayıda alıştırma sayesinde sayıları yuvarlama konusunu kavramış ve bu konuda 3 ve 4 basamaklı sayılar da dahil olmak üzere ustalaşmış oldular.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | İbrahim Aslan | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 14 Kasım 2018, Çarşamba 13:12 | |
Okunma | 1.009 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?