Öncelikle öğrencilere tablo, veri ve grafik terimlerinin tanımları verildi. Daha önce bu konuyla ilgili çözülen sorular hatırlatıldı. Bilgileri bağlantılandırma ve anlamlandırma için önemli noktaları fark eden öğrencilere hazırlanan anket kitapçıkları verildi ve her biri kendi anketini öznel görüşleriyle doldurdu. Öğrencilere gerekli yönergeler verilerek anket tamamlandı. Öğretmen kendi sonuç kartına öğrencilerden çıkan sonuçları kaydetti. Bu esnada çocukların açıklama bölümüne yazdığı notlar dersi heyecan verici hale getirdi. Tüm verileri kaydeden öğretmen; bu verileri, çocuklarla beraber tahtada tablo oluşturarak tabloya kaydetti. Öğrenciler öğretmenin dağıttığı A3 boyutundaki renkli kartonlara bu tabloyu çizdi.
Öğretmen rehberliğinde yapılan öğrenci merkezli bu etkinlik sayesinde çocuklar, ilgili konuda somut bir yaşantı edinmiş ve veri toplama-tablo oluşturmanın aşamalarını yaparak-yaşayarak öğrenme yoluyla kavramış oldular. Aynı zamanda yaptıkları grup çalışmasıyla işbirlikli öğrenme ve grup çalışmalarında bir görev alıp yerine getirme gibi kazanımları da edindiler.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Hüseyin ÜNSAL | |
Fotoğraf | Şükran AVCI | |
Tarih | 03 Mart 2018, Cumartesi 10:18 | |
Okunma | 1.285 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?