Öğretmen çocukları okulun bahçesine çıkarır. Hep birlikte çimlerin üzerinde uygun bir alana otururlar. Öğretmen çocuklara hazırladığı kitap sayfalarını dağıtır. Hayatımızda, matematiğin yeri ve önemini konuşurlar. Çocuklardan sırayla matematiğin kullanımı ile ilgili günlük yaşantı örnekleri alır. Daha sonra bir kitap hazırlayacaklarını belirterek gerekli yönergeleri verir. Öğretmen bu etkinlik sırasında öğrencilerden gelen geri bildirimleri dikkatle kaydederek gerekli dönüt ve düzeltmeleri sağlar. Öğrencilere rehberlik eder, aşamalı yapılandırma ve destek sağlar.
Bu etkinlik sayesinde öğretmen, daha sonraki etkinlik ve diğer öğretim yöntemlerinde kullanacağı bazı hazırbulunuşluk durumlarını gözlemlemiş oldu. Etkinliğin vardığı yerde çocukların, öğrendiklerini yaşantılarına entegre etme becerilerine katkı sağlanmış oldu. Öğrencilerin, bu entegrasyon sayesinde matematiğe olan tutumlarında olumlu bir etki gözlendi.
Haber | Nurhan Sözeyatanoğlu | |
Editör | Murat AKDEMİR | |
Fotoğraf | Şükran Avcı | |
Tarih | 27 Nisan 2019, Cumartesi 14:57 | |
Okunma | 1.079 defa okunmuş |
Henüz yorum yok, ilk yorumu yapmak ister misiniz?